Jag ville bara lämna en varning till alla er som köpt IKEAs Pannå bordstabletter i limegrönt! Jag köpte mina i april förra året, satt dem på mitt vita köksbord i början av sommaren, när jag skulle byta gardiner till hösten och även byta bordstabletterna, så upptäcker jag att det blivit 4 stora ljusgröna märken av tabletterna!!! Detta trots att jag torkat torrt efter varje gång jag torkat av bordet och innnan jag lade tillbaks tabletterna.Hur jag än har försökt att få bort dessa märken, så är det omöjligt, det verkar som att den limegröna färgen sugit sig fast i den vitlackade bordsytan...!
Jag lämnade in en reklamation till IKEA och har nu väntat över 4 månader..men nu verkar det som att jag äntligen ska få ett nytt köksbord, jag hoppas det iallafall eftersom det gamla är förstört....
Jag ville bara varna er som köpt dessa tabletter och använder dem istället för duk på bordet, så ni slipper råka ut för samma sak som mig!
Selina, 2009-01-31
tusen tack för varningen... och hoppas du får ett nytt bord.. bör ju vara en självklarhet... tack tack tack!!! (har en kompis som har vitt bord och vad jag tror dessa tabletter)
Marinair, 2009-01-31
Kvinnan hos IKEA sa att dessa tabletter var endast till för att ha på bordet en kort stund i taget, alltså bara under tiden man äter, sedan ska man plocka bort dem!!!
Jag tycker ju att detta är något de bör upplysa om och det sa jag även till henne. Det finns ju jättemånga med mig som har tabletter permanent, istället för dukar.
Så nu går jag bara och väntar på besked ifall jag får ett nytt bord eller ej...
retrobohem, 2009-01-31
men va sjukt! bra att du varnar oss andra, vem har dem för en kortare stund liksom? lycka till nu!
Marinair, 2009-01-31
Tack snälla!! :)