har funderat över den här hysterin med vitmålade väggar mot vitt tak. Bara jag som tycker att rummet förlorar struktur (hörn blir otydligare) och att det blir helt förfärligt sterilt mot vitt tak. Den där rogivande lantliga kännslan byts ut mot något som mest påminner om en operationssal. Det gäller att välja möbler som kontrasterar sig starkt mot det vita, men ärligt talat tycker jag att man mest förlorar möjligheter till spännande färgkombinationer.
Är det bara jag eller finns det nårgra fler som är starkt emot denna feghet gällande vitaväggar?
MissFix, 2009-01-25
Ja jag kan nog hålla med till viss del. Jag kan gilla det rena med vitt, men jag vill nog gärna liva upp det med lite mer färg. Textielier och andra detaljer till exempel, och kanske att man bryter av en annan vägg i annan färg...
Lisan, 2009-01-25
Om man ej vill ha den rogivande lantliga känslan, utan något mer moderna och stilrent, så kanske vitt är något för oss. Jag har nästan bara vita väggar hemma och så har det blivit för att det känns enklast. När man varken har tid eller lust att göra om så fort man tröttnat på en färg så är det skönt att ha en bas som funkar till allt. Jag försöker bryta av med fondväggar, tyger och möbler som är lättare att byta ut när man tröttnat. Jag gillar färg man har lärt mig efter många år att jag ej ska ha det på väggarna för då vill jag så snabbt göra om igen. Tråkigt? Kanske, men jag gillar det!
Bullmorsan.se, 2009-01-25
Jag är med dej
Anna.Belle, 2009-01-27
Jag kan hålla med! Känns på nåt vis som om det är lättare att dämpa ett rum med färg än vad det är att piffa upp ett som är vitt. (Heder till alla som lyckas med det!) Blir ingen mysfaktor heller, om man som jag är ute efter det. Vi kör nog på färg, men med vita inslag istället...
limpan, 2009-01-30
Vitt är ju riktigt rogivande, man gör det livfullt med snygg och härlig inredning. Finns inget bättre än att komma hem efter en stressig dag på jobbet och varva ner i en lugn och ljus miljö.