Vi kommer (förhoppningsvis!) köpa ett funkishus byggt 1940. Och jag är så enormt kluven ang. hur vi ska göra i köket! Idag är det plastmatta (men trägolv under), lantliga luckor (fast mörkgråa, så de ska bytas ut) och pärlspont på väggarna. Enklast (och den stil jag själv brukar gilla mest) vore ju att "bara" ta fram trägolvet, samt att måla luckorna vita.
Krångligare - men mer "funkis" och äkta - vore att byta luckor, och lägga rutigt golv. Men hur katten passar det ihop med vit och lantlig pärlspont på väggarna?
Kan man öht ha ett vitt och lantligt kök i ett funkishus, eller blir det stilkrock då?
SannaKjellsson, 2009-01-23
Jag förstår verkligen dina funderingar för jag hade nämligen dem själv, men kom fram till att jag gör det jag tycker bäst om och trivs med att vara i. Det blev ett lantligt kök i ett hus byggt -79 (har bifogat en bild på vårt hus). Titta in på mitt album om när vi renoverade vårt kök http://www.styleroom.se/album/6748. Alternativ är ju att leta runt lite på sk "funkiskök" som ändå ligger åt det lantliga hållet. Lycka till med husköp och köksplaner! Kramar SannaKjellsson