Vi flyttade in i denna lägenhet för drygt ett år sedan men har fortfarande inte fått ordning på vardagsrumsdelen, känner som jag har stirrat mig blind på den. Skulle därför uppskatta idéer och förslag från någon som har nya ögon, så att säga.
Draperiet till höger på bilden döljer en alkov som egentligen tillhör vardagsrummet men som jag använder som sovhörna. Rakt fram är som synes balkongen (väldigt stor) och till vänster ett av sovrummen. Själva delen som jag använder som vardagsrum är ca 3 meter brett och 3,5 meter långt. Det är några saker på bilden som inte ska vara där, t.ex. hyllorna på golvet framför tv-n...
Problemen är flera - t.ex. har jag funderat på såväl att bygga en vägg som att sätta upp garderober istället för draperiet (men hur fäster man dem så att de blir stabila?). Jag vill också ta bort det gamla soffbordet och ersätta med ngt mindre eller flera mindre (förslag, även andra, tas gärna emot). Men jag är fundersam på möbleringen, jag gillar t.ex. inte att möblera efter tv-n men vet inte hur jag skulle göra annars. Fönstrena ut mot balkongen är stora och härliga och släpper in massor av ljus men lite svårt möblera där tycker jag. Funderar även på byta ut mattan mot ngt mysigare och lurvigare.
Som sagt, behöver hjälp med detta, tyvärr blir det så att det känns mycket som en genomfartsled till balkongen, vilket kanske inte gör så mycket egentligen men jag skulle gärna få lite mer rums-mys-känsla.
Till vänster där jag står när jag tar fotografiet är hallen och ytterdörren, det är öppet så att man kommer rakt in i vardgsrummet. Ursprungligen en vägg och dörr men borttaget. Bakom mig är hallen/gången till köket, badrummet och ett annat sovrum.
Förslag och hjälp?