Ska göra om i Gillestugan men är lite osäker på hur jag ska göra. Tänkte måla tegelväggen vit och taket vitt. Vet inte hur jag gör med locken på vedlårarna som nu är i furu. Ska de målas vita eller någon annan färg? Takåsarna kan man också måla i en annan färg än vitt, möjligen i samma färg som locken, t ex grå. Det största problemet är dock väggarna. Vad passar till tegelväggen? Vita tapeter, vit liggande panel eller någon fondvägg? Väggen mittemot tegelväggen är det 2 fullstora fönster på som tar upp hela väggen. Det är ganska mörkt i rummet nu så jag vill få det ljusare men är lite rädd för att det kan bli för mycket vitt..
Inlägget redigerat för sen
arvid, 2016-08-01
Vitt kan bli lite kaka på kaka ? Jag skulle kanske målat i ljusgrått för att tegelväggen ska framstå mer.
daizy, svarade 2016-08-03
Menar du väggarna i ljusgrått?
arvid, svarade 2016-08-03
Tänkte tegelväggen, jag:)
Ok! :) Tack..!
Stenberg, 2016-08-02
Jag skulle nog brunlasera taket och locken och sedan måla övriga väggar i någon ganska ljus beige ton. Inte för ljus så den ser skitig ut mot det vita, men tillräckligt ljus för att rummet ska kännas ljust och stort men ändå varmt. Och komplettera med bruna och beiga kuddar/filtar i soffan. Skulle bli jättefint!
Hela taket? Då blir det väldigt mörkt. Mina fönster är brunlaserade och takåsarna är brunlaserade och det gör ett mörkt rum ännu mörkare. Ska måla fönstren vita och även taket för att det ska bli ljusare. Tack i alla fall för tipsen! :)