hej har flyttat nyss och börjat köpa på mig Indie möbler. har parkettgolv, rätt lågt i tak.
har i alla fall bruna o rödbruna möbler ( antikvaxade) samt en blå stor härlig skinnfotölj. den kan jag bara inte göra mig av med för jag har reumatism i rygg o höfter o den är underbar att sitta i. soffan är brun skinn.
ja så nu ska jag måla om rummet, vill inte tapetsera då mina papegojor bor i ena ändan o förstör massor, så färg är billigare än sönderrivna tapeter.
vilken färg kan jag ha??
gillar den där lite tunga mysiga känslan, men vill ändå inte ha för mörkt???
rummet är väst och väldigt ljust, vill ha en ombonad varm känsla, men inte för mörkt, då det är detta rum jag tillbringar all tid.... funderade på typ beige/ cafe latte, men det blir rätt tråkigt. är 53 år och jättefeg o dålig på inredning, så snälla ge tips? kan ju ha fondvägg men har hört att detta är alldeles ute???
är handikappad o skulle bli så glad om mitt vardagsrum blev fint då jag jämt måste vara hemma...
tack alla snälla änglar därute <3
en sak bara, jag är absolut inte förtjust i blått, däremot älskar jag blågrönt o petrol ( ska ha det i sovrummet), avskyr grå, det är för kallt, ja, summan av kardemumman, inte blå och grå :-D