vi bor 4 stycken i en 3:a som överlag är svårmöblerad pga dålig planlösning. Sonen som snart är 2 sover med oss i vår säng men har ingen plats att ha sina saker så de är utspridda i vardagsrummet o nåt i vårt sovrum. Men det känns stökigt o jag skulle vilja göra lekrum i vårt sovrum men vi har en säng som tar upp nästan hela rummet. Det är två dörrar och en inbyggd garderob som tar upp mkt väggyta så det blir svårt att möblera där.
Kan ni hjälpa mig med tips på hur jag kan möblera så vi kan ha sovplats där men plats för honom att leka o ha sina saker (bl.a en leksaksspis). Har även en Malm-byrå som jag inte kan ha någon annanstans i lgh.
Sängen tar ju upp hela rummet nu och vi kan inte ha mindre säng då sonen sover med oss.
malintighazrati, 2016-01-22
Fler bilder av rummet (var väldigt stökigt vid tillfället).
malintighazrati, 2016-01-22
...
lantilope, 2016-01-28
Om det är en 180 säng, vänd den 90 grader, så fötterna hamnar mot fönstret = lite större känsla av yta för lek. Om ni sedan tar bort alla kläder och grejer (fixa EN ordentlig tvättkorg?) så ser det ju ut som att det finns gott om plats för en tvååring att leka. Ser inte hur stor malm-byrån är men om sängen är vänd så som jag föreslog, får malm-byrån plats vid fotänden på sängen då? Med ryggen mot den mörka väggen alltså? Annars kan ni ju ha kvar sängen som den är nu och sälla malm-byrån bredvid nattygsbordet så har ni en hel hörna åt sonens grejer (om ni fixar i ordning klädsituationen då). Samla hela klädsituationen i hörnet mellan de två dörrarna och låt sonen få resten?
Svårt att få uppfattning om storlek utifrån bilder bara såklart, men det ser ut som att ni har lite för rörigt för att inse att det finns plats om ni bara rensar upp och organiserar lite :)