Någon som har bilder och vill dela med sig av er renovering på just vardagsrum och kök i enplans Älvsbyhus med byggår kring 75? Har fundering på att slå ut väggen mellan kök och tv rum. Skulle gärna också ta bort väggen mellan den lilla "kokvrån" och hallen. Det sistnämnda är dock sambon avigt inställd till då det innebär rätt mycket jobb och pengar. Jag hade gärna tagit tips på idéer och bilder på just detta där man gjort lösningar på ett snyggt sätt utan att behöva riva ut hela köket. Tanken är att nog låta spisen stå kvar på samma plats fast på en köksö istället. Antar att fläkten måste flyttas en bit för att man ska få passage runt om. Har hittat ett bild här där man placerat kyl/frys närmast hallen och den lösningen gillade jag. Frågan är bara hur mkt jobb innebär detta?!
Veronika, 2017-03-13
Hej! vi bor i ett liknade hus och har också funderingar på liknande renovering. Hur har det gått för er? Bilder ni vill dela med er av? :)
Andreas, 2018-01-29
Hej. Kg har rivit ut vägg mellan kök och vardagsrum
MaryAndersson, 2018-01-29
Hej har du ng ritning på huset som det är nu ? Om du går in o tittat på mig så här du em totalrenovering på ett enplanshus. ca 120 m2 Du kanske får ider där . Lycka till med renovering.
MaryAndersson, 2018-01-29
leta efter Kattegatt huset
Mallas81, 2018-02-09
Hur stort hus har du? Vet att grundplanlösningen skiljer sig lite åt mellan de olika storlekarna.
malinrosendahl, 2018-06-23
vi har slagit ut båda dessa väggar och fått helt ny planlösning. Maila malincrosendahl@hotmail.com om ni vill se bilder på hur vi valde att göra :)
anusha, 2018-06-23
vi bor i ett enplans Älvsbyhus från -73 vi rev ut väggen mellan hallen och köket när vi gjorde nytt kök blev som ett annat hus. Vi har kvar väggen mellan vardagsrum och allrum/matplats dock men har gjort en bredare öppning till vardagsrummet.
malinrosendahl, 2018-06-23
Köket efter att vi slagit bort väggen mot hallen samt blivit av med U-köket.
anusha, 2018-07-23
så blev det när vi slog ut väggen mellan kök och hall och gjorde nytt kök i vårt gamla Älvsbyhus. Stor skillnad!