Tjena! Jag skulle vilja ha tips på hur man kan skärma av en sovalkov i en studentlägenhet. Lägenheten är 27 kvm och har 2 skjutdörrar till sovalkoven. jag har tänkt att skärma av sängen från rummet med hjälp av en bokhylla. Osäker på om jag bör välja en som man kan se igenom (ramverkshylla) eller en vanlig bokhylla (ex. Billy). Vad tror ni? Tar gärna emot andra inredningstips för planlösningen, tack på förhand! :)
Pansar, 2016-01-01
Hej,
Jag hade nog skärmat av med något som inte tar upp så mycket plats så som en bokhylla gör. Hade antingen satt upp skenor i taket och haft ett draperi i nån snygg färg som passar till resterande möblemang. Eller bort tvärtom: Bjudit in till sovalkoven. Istället för att gömma och skärma av, att man framhäver den. Så som med ett par gardiner i ett fönster. Som man sen kan dra för :)
AngelaAndreas, 2016-09-28
Jag ska flytta in i en 26 kvm-lägenhet om en vecka och har också funderat på exakt samma grej. Jag kommer antagligen testa att skärma av med min byrå i fotänden, men tänker också att det kan ta upp rätt mycket plats. Hade gärna skärmat av med draperier runt hela sängen (eller en gigantisk sänghimmel) men vet inte hur man sätter upp något sådant - vill inte förändra lägenheten alltför mycket med krokar och spikar egentligen...