Hej, jag har gjort inställningen här på styleroom så att alla mina bilder får en @beali tagg i vänsterkanten för att det ska synas att det är mina bilder. Hittade dock på en facebook.sida om inredning en av mina bilder härifrån som någon lagt upp och som denne hittat via google. Taggen fanns då inte med. Jag googlade själv för att bekräfta. Varför finns inte taggen på bilderna utanför styleroom och går det att fixa på nåt sätt?
StyleRoom, 2015-11-05
Hej Beali och tack för ditt mail.
På vissa delar av siten ligger inte vattenstämpeln på bilden för att stämpeln inte syns ändå, ex som på bifogad bild från dina album.
Googles robotar går in och tar just en sån bild som inte är vattenstämplad (ibland, inte alltid). Vi skulle givetvis föredra att de inte tog just de bilderna så klart men det är inget vi styr över i det här fallet. Men i och med detta får vi genomföra åtgärder så det inte ska ske. Våra tekniker kollar på det just nu.
Johan / StyleRoom
beali, 2015-11-05
Jag gjorde en intern sökning här på styleroom och vattenstämpeln verkar synas på en del bilder (från andra personers bilder) men inte på andra (ex mina bilder), varför är det så? Jag försökte också leta efter hur jag kan ändra vattenstämpeln, till exempel göra större text eller liknande, men kan inte hitta var man gör det.
mvh; Bea
StyleRoom, 2015-11-05
Vilka av dina bilder har ingen vattenstämpel? När jag testar och besöker dina album så verkar alla bilder ha vattenstämpeln?
Du kan ändra vattenstämpeln genom "redigera profil" och sen välja "mer om mig". Det tar alltid en stund efter ändring innan vattenstämpeln uppdateras på alla dina bilder.
beali, 2015-11-05
Jag var otydlig, när man går in på mitt album så finns stämpeln där, det är när man gör en sökning ex "vaxduk" och får upp en massa bilder från den sökningen, då ser man tydligt vattenstämpeln på de olika bilderna, men på mina bilder så saknas stämpeln. Först när man klickar på bilden och får en förstoring eller går in på mitt album så kommer stämpeln upp. Kanske är det detta som gjort att googles sökrobotar kunnat ta dem, jag vet inte. BIfogar en länk till sökningen, mina bilder är med en balkong och en ljusslinga samt en bild med en köksbänk med burkar och en trådkorg med pepparkvarn i. Då syns det tydligt hur vattenstämpeln saknas på mina bilder men återfinns på andras. Kan det vara något med bildformatet?
beali, 2015-11-05
http://www.styleroom.se/search/images?page=2&q=vaxduk
StyleRoom, 2015-11-06
Hej Beali,
Vi har rättat till detta nu. Alla dina bilder ska ha ny vattenstämpel och vattenstämpeln syns även i sökresultat som på andra bilder.
Tack för att du uppmärksammade oss om problemet!
Kristian / StyleRoom