Hej,
Har ett sovrum som inte är mysigt för fem öre, allt är just nu vitt och opersonligt.
Jag skulle vilja måla antingen en fondvägg el hela rummet i någon fin färg, gärna en som känns varm och gör rummet lite mysigt.
Någon som har nått tips?
Vill måla då vi haft så mkt tapeter innan.
Självklart kommer jag sätta en personlig prägel på rummet med textilier och grejer men jag behöver hjälp med färgen! Tacksam för svar!
gero222, 2015-01-14
Tack för svar, har väl dock tänkt mig någon nyans av grönt, blått, beige, brunt el grått vet dock inte vilken :)
Chicken, 2015-01-15
Jag gillar väldigt svag olivgrön (lite åt det beiga hållet) eller ljust gråblå i ett sovrum - ganska lugnande färger som är lätta at kombinera med beige/brun/grått och vitt. Släng in lite härliga fårskinspälsar på det - så har du mitt drömsovrum :-)
gero222, 2015-01-15
Har samma färg i vardagsrummet :)
Jätte fina!
Katwinkle, 2015-01-19
Om du ska ha nån av de gröna är mitt tips att välja den mörkare. Den känns mysigare. Ju mer blått i färgen, ju mer kallt och "omysigt" tycker jag.
PernillaO, 2015-01-20
Jag hade nog först funderat på vilka tyger jag ville ha, gardiner, fåtölj, överkast, kuddar och matta, och sedan tagit en nyans från dessa till väggen. Måleributikerna kan analysera färger från tyger och annat material och ta fram målarfärg med exakt samma färg.
gero222, 2015-01-20
Pernilla, precis vad jag nu gjort! Börjat kolla tyger till sänggaveln och tar nog en nyans därifrån till väggarna! Tack för alla tips!
PernillaO, 2015-01-20
gero222, har sett dina inredningsalbum och tycker du har det så fint! Skulle du kunna ta dig tid och svara på min tråd? Jag behöver hjälp inför fotograferingen av huset om en vecka.
gero222, 2015-01-20
Kan jag väl men hittar inte den aktuella tråden? Kan du länka till den?
PernillaO, 2015-01-21
Hej, här är tråden http://www.styleroom.se/forum/7560-behover-hjalp-med-styling-infor-fotografering-infor-forsaljning / Pernilla