Hej
Problem: vi har ett väldigt litet sovrum (ca mått: 2,20m x 3,25m) som vi önskar få bra möblering i.
Idag har vi en 160 cm säng, en liten garderob från IKEA med tillhörande sängbord samt en malmbyrå. Under sängen är det fullt av saker då vi inte har något förråd.
Vi ska (när pengarna räcker till) renovera sovrummet med att bygga om väggen ut till hallen, så man skulle kunna flytta dörren placeras den nästan var som helst.
Önskan: Vi skulle vilja få plats med säng, varsitt sängbord (minst 1) och klädförvaring.
Är det någon som kan ge tips på hur vi kan möblera? Då jag kört fast i mitt tänkande
sparris, 2015-01-02
Ber om ursäkt om detta är en jättedum fråga, men; det finns inget annat rum ni kan använda som sovrum istället för detta då? Och kanske använda detta till något som inte behöver lika mycket yta? Arbetsrum, barnrum(?) åt litet barn eller något sådant?
Ronkis, 2015-01-02
Vi har redan byggt om vår 3:a med klädkammare till en mini 5:a så alla barnen ska få varsitt rum. Det här rummet är det största i vår lägenhet efter vardagsrummet
Ronkis, 2015-01-02
Halvdålig ritning
Fönstret har ca 30 cm på ena sidan och 60 cm på andra.
Dörren har ca 105 och 145 cm på vardera sida
sparris, 2015-01-02
Då förstår jag om det är dåligt med plats!
Ser ut att vara knepigt att få en praktisk möblering i rummet, Jag har själv svårt för att ligga med huvudet i sängen rakt under ett fönster eller med fötterna halvvägs ut genom dörren. Jag skulle ställa sängen med huvudgärden mot väggen mittemot fönstret och fästa något slags vägghängda sängbord/hyllor på långväggarna, samt vägglampor, gärna riktbara.
Kläder kanske går att förvara i byråer under fönstret? Och saker som kräver fullhöga garderober utanför just det här rummet?
Ledsen om det är tråkiga tips! :D
Ronkis, 2015-01-14
Sparris: så har vi oxå tänkt
Alien: tusen tack för den nya iden!!!
Den kommer vi absolut ha i åtanke när det väl blir dags (har insett att sovrum/badrum/kök måst renoveras så vårat sovrum får nog vänta en stund)
Det kommer nog bli andra byråer men samma tanke och istället för fåtölj/fotpall (som inte kommer användas) blir det ev köksskåp/överskåp med ännu mer förvaringsmöjligheter.