Vi byggde nytt hus för 5-6 år sen. Det är lite funkisstil. Ganska många vita väggar och vardagsrummet är ganska stort. När vi flyttade in så gjorde vi lite av en paniklösning och smackade upp en tygtavla på väggen. Dels för att få lite färg och dels för att dämpa ljudet lite. Nu är jag sugen på nåt nytt, men frågan är vad. Det behövs nåt ganska stort, eftersom rummet och väggen är stor.
Bifogar en bild på hur det ser ut idag (finns fler bilder på vårt husbygge i mitt album). Jag vill ha nåt nytt. Gärna med färg.
/Anna
anawin, 2014-11-15
Det syntes lite dåligt på bilden ovan kanske, men det är den grön- och gråblommiga tavlan bakom soffan som jag skulle vilja byta ut.
beali, 2014-11-16
Hej, jag tycker ni har det så fint, tygtavlan gör sig bra! Du känner inte att du bara kan byta tyg? Annars skulle jag sätta upp flera stora tavlor och göra en fin tavelvägg, för jag gillar konst och ni har ju som värsta galleriet i ert vardagsrum! Något annat som är snyggt är ju att ju att köpa hyllmoduler, ni vet dom med lite runda kanter i olika storlekar och fylla med diverse fina grejer, böcker, vaser, lyktor, växter m.m. Kanske inkorporera rör, blir ju som ett konstverk i sig!
anawin, 2015-03-22
Tack för tips! Jo, man skulle kunna byta tyg, men hittar inga roliga. Nu har den här tygtavlan suttit uppe 7 år, så nu får det bli något nytt. Är sugen på lite oranga och varma toner. Min farfar var fotograf för länge sen, så vi kommer nog ta några av hans bilder och rycka upp på canvas.