Hej! Har precis köpt en bostadsrätt där badrummet är bedrövligt och skall renoveras. Men har ett dilemma: Fönstret.
Badkaret skall bort för att få mer yta eftersom det är ganska litet.
Fönstret sitter ju ganska tokigt och man skall ju absolut inte duscha mot fönster pga fuktskador osv. Har ingen lust att bila om golv och flytta ledningar osv och tänker mig en duschvägg av något slag. Vill helst slippa duschdraperi av anledningen att jag inte tycker det är snyggt.
Har någon haft en liknande "utmaning" eller någon ide på hur man kan lösa detta snyggast möjligt. Det är enbart 27 cm från vägg till fönster och ca 160cm brett.
/ Hannah
beali, 2014-11-16
Hej, jag har läst att man inte ska öppna fönster inne i badrum för att det då sprider det sig fukt till resten av lägenheten. Om det är så, finns ju inget behov av att öppna det och du kan ju då ha en "fast" duschvägg mot väggen med fönstret, kanske glasblock kan vara snyggt? Men, jag kan ju ha fel om det där med att öppna fönstret, men då måste det ju finnas någon typ av rak duschdörr som fästs i hörnet och som går att öppna och stänga så att du kommer åt att öppna fönstret.
Ella123, 2014-12-03
Formobad.se
berlina, 2014-12-14
Hej! Efterson ledningarna ändå är så fult satta, skulle jag nog lägga duschen bredvid handfatet.
HannahBo, 2014-12-15
Tack för erat svar!
Jag har också hört samma om att inte öppna fönstret och det tror jag inte blir aktuellt oavsett. Har man en bra fläkt så vädrar det ju ändå.
Helt vill jag inte ha en glasvägg eller glasblock pga att jag vill ha fritt fram till fönstret, tror det kan bli konstiga ljusbrytningar.
Har hittat en hemsida där man kan måttbeställa duschväggar i konstiga vinklar men priset var hutlöst.
Nu lutar det mot att jag har enbart en vikbar duschvägg en bit ut, och ett duschdraperi längs hela väggen som man kan skjuta åt sidan och "snörpa" ihop så att det ser ut som en gardin. Draperier borde ju finnas i ett mer tyg-aktigt material. Frågan är vart?