Hej! Ska renovera köket lite "snabbt och lätt". Vi har tänkt byta inredningen& och kakla om med vitt klassiskt kakel,, behålla L formen på köket men även sätta in två underskåp bredvid kylskåpet för lite mer avkastningsyta samt sätta ett över vitrinskåp där.
Funderar på att baka sätta nått hyllplan på spis väggen och skippa överskåp där.. Har även funderat fram och tillbaks på placering av spisen. Vill få ut mer arbetsyta då jag bakar en heldel och har med mig barnen på det också.
Stilen kommer att vara Ikeas Kronotorp. Har köpt ett kök på Blocket som innehåller
1vask 80 cm
1 sektion med Lådor 40cm
1 sektion med Lådor60cm
1 30cm skåp
2 50cm skåp
Sen innehåller det även ett gäng överskåp.
Har någon några visa ord på vägen och förslag på hur vi kan göra.
FrokenHittePa, 2014-11-05
Andra kortet på kylskåpsdörren delen
inhouse, 2014-11-05
Hej hej... ja jag har gjort några kök... men förstår inte varför ni köpt begagnat på blocket? Detta kommer inte att bli lite snabbt och lätt om ni inte sätter er lugnt ner och verkligen tänker innan ni river. Hittar inte ikeas stil kronotorp...varför går inte befintliga stommarna att utgå från? Vad är det ni främst vill uppnå med förändringen? Bästa hälsningar! Håll i plånboken!
inhouse, 2014-11-05
Hej igen! Posta gärna lite fler bilder, vart har ni matplatsen? Fönster? Mvh jenny
inhouse, 2014-11-06
Hej igen, aha, såg i ert album hur det såg ut med sittplats. Mitt förslag är att absolut sätta tillbaka en fullstor frys. Glass till ungarna :) kommer ju att behövas. Bygg ut med en underskåpsenhet från lådorna rakt ut mot kylen så blir det bättre med bänkyta för bak å matlagning plus mer förvaring.
Lycka till med allt! Ps kanske dörren mot hallen inte behöver hänga kvar? Där kan ni måla med griffelfärg istället. Eller också med magnetfärg under griffelfärgen. Teckningar och kom ihåg kan sättas upp och målaryta till barnen så de har fullt upp när ni lagar mat...