Sök
StyleRoom Logo
Logga in
  • Inspiration
        Hemma-hos-album

Hemma-hos-album

• Populära
        • Nya
        • Uppdaterade
        • Gillas just nu
        • Utforska album »
      • Gallerier

• Sminkbord
        • Barnrum
        • Köksluckor
        • Spisfläkt
        • Utforska gallerier »
        Rum
        • Trädgård
        • Lantligt
        • Badrum
        • Vardagsrum
        • Kök
        • Hall
        • Golv
        • Do-it-yourself
        • Sovrum
        • Förvaring
        • Barnrum
        • Före och efter
        Övrigt
        • Medlemmar
        • Klippböcker
        • Butiker
        • Diskutera
        • App
  • Bloggar
  • Ladda upp
    • Bilder från mitt hem
    • Hjälp med ett inredningsproblem
    • Blogginlägg
  • Logga in/Bli medlem
  • Ladda upp
    • Bilder från mitt hem
    • Hjälp med ett inredningsproblem
    • Blogginlägg
  • Trädgård
  • Lantligt
  • Badrum
  • Vardagsrum
  • Kök
  • Hall
  • Golv
  • Do-it-yourself
  • Sovrum
  • Förvaring
  • Barnrum
  • Före och efter

Tv-rum

grendel

grendel SE

Publicerat för over 10 years sen
Följ

Svårmöblerat rum. Hjälp önskas. Ny soffgrupp ska inköpas + soffbord. 4 stora fönster längs ena väggen vilket gör det svårt. Detta är vårat tv-rum. Bänken framför fönstret ska bort. Ska man behålla matbord? Används sällan. Kom gärna med förslag och idéer. På den andra kortväggen som inte syns står en braskamin.

grendel

grendel, 2014-10-18

Så här ser det ut från andra hållet.

beali

beali, 2014-10-20

Hej! Jag är väldigt förtjust i eran kamin, de lackade skåpet/n (byrå?) samt de grå fåtöljerna (fårskinn?) och skulle låta dessa möbler få lite utrymme i ert rum!

Tycker att soffplaceringen ändå är bra, kanske satsa på en divandel närmast kaminen då soffrygg+armstöd skymmer den lite. Kanske ha en smal, hög hylla med ved, både dekorativt och praktiskt! Jag skulle också slå ihop de två mattorna (de är likadana?) till en stor som ramar in och "håller ihop" soffarrangemanget med bord.

Slopa matbordet om ni ändå inte använder det och flytta ut fåtöljerna med ryggen mot vitrinskåpen, som en liten läshörna och med utsikt genom fönstren.

Är det lister i taket som är mörka? Jag skulle överväga att måla de vita och därmed "höja" taket och göra att rummet känns lite mer enhetligt. Jag gillar fondväggar, men jag undrar om kaminen inte skulle synas bättre med en ljusare bakgrund?

Sedan undrar jag om placeringen av det lackade skåpet funkar? Men vet inte var det ska stå.. kan man ha tv.n vid fondväggen eller blir det "too much" med kaminen... om det går skulle jag sätta det lackade skåpet där tv:n står nu och ha en list längs långväggen och dekorera med era fina tavlor. Det lite nättare skåpet kanske kan stå längs långväggen eller vid den lilla väggen mellan dörr och fönster där det nu hänger en liten tavla - om det får plats...

Det var både lite förslag och funderingar! Lycka till!

inhouse

inhouse, 2014-11-05

Hej!

Ja...det var ett lite svårt rum att möblera. Har ni köpt nya sofforna ännu? Kan ni tänka er att ta bort fler möbler än matplatsen? Kan ni tänka er att byta ut fondväggen till en ljusare? Hade ett förslag att ha tvn där om det går med kaminen!

grendel

grendel, 2014-12-14

Så här blev det, ganska nöjd. Nu ska bara gardinerna kortas av och läggas upp. Två fåtöljer är beställda. Den vita fåtöljen ska inte stå där sedan utan ska bort likaså den svarta divanen ska bort.

grendel

grendel, 2014-12-14

Från andra hållet. Ett runt tvbord ska inhandlas när vi hittar något snyggt. Tack för tipsen.

beali

beali, 2014-12-15

Det blev ju jättefint!!

inhouse

inhouse, 2014-12-15

Jättefint! Bara kul att få tipsa lite! Kanske också måla den svarta listen i taket vit nångång framöver.... :)

Logga in med...

Eller kommentera direkt...

Kontakt & Support

• Om StyleRoom.se
  • FAQ
  • Användarvillkor
  • Pressrum
  • Annonsera på StyleRoom
  • Kontakta StyleRoom

Följ StyleRoom

Hur kan vi bli bättre?

Skicka feedback
StyleRoom Tusentals hem, miljontals idéer.

Styleroom är siten där medlemmarna visar upp sina hem, samlar inspiration och diskuterar heminredning.

Produced by Rooms Media AB

Copyright © StyleRoom 2007–2025

Logga in med

…eller med ditt StyleRoom-konto

Kom ihåg mig Har du glömt ditt lösenord eller användarnamn?
Stäng annons