Vi har ett "extra" rum som idag fungerar som ett sorts kontor. Det är inte speciellt mysigt eller tilltalande och vi sitter väldigt sällan här inne. Meningen var att jag skulle sitta vid skrivbordet som vi köpte när jag skulle läsa böcker för min utbildning. Har läst i 3 år och är färdig om ca 4,5 mån.
Rummet används till att samla en massa saker i bara och jag är inte säker på att jag vill ha ett skrivbord i detta rum längre. Det är här jag behöver hjälp. Vad ska vi göra med rummet? Ska det vara ett kontor (som vi väldigt sällan använder) eller kan/ska man göra om det till något annat och i så fall vad?
berlina, 2014-09-12
Walkincloset, bibliotek, hobbyrum eller gästrum kanske.
Petra84, 2014-09-22
Kanske skulle försöka kombinera en del av de olika förslagen du hade och göra det till ett rum.
Detta rummet (på bilden) är det första man ser när man kommer in genom ytterdörren så jag vill att det ska vara fint, inbjudande och välkomnande. :)
berlina, 2014-09-22
Om det är erat hus kanske man kan slå ut någon vägg och få ett annat rum större beroende vad detta gränsar till eller utvidgad hall.
Petra84, 2014-09-23
Ja, det är vårt hus. Kanske skulle man kunna slå ner ena väggen som är mot storarummet... Problemet är att där isåfall kommer att hamna en bit av en vägg mitt i rummet eftersom denna är bärande. Hmm, detta ska jag fundera på.