Jag ska göra detta lilla rummet till vardagsrum men det är väldigt dumt gjort.
Rummet är 3*2,40M och har en platsbyggd gammalgarderob som jag ej får ta bort och en bokhylla som med är platsbyggd.
Rummet ska målas grå/vitt och det är ett ljust trädgolv där inne.
Vill ha soffa,soffbord och en tv där inne men inte så mycket ideér om hur jag ska få de snyggt. Snälla någon som har några smarta ideér???
beali, 2014-09-03
Hej! Jag skulle ta bort garderobsdörrarna och sätta upp lite draperier istället, men låt bokhyllan och dess innehåll synas, med kanske böcker eller korgar. Spottar i taket vid garderoberna som belyser draperingen. En tresitssoffa fritt ute i rummet med ryggen mot garderoberna och tv:n upphängd på långväggen, en mysig matta, lite sittpuffar och någon fåtölj. Plädar, kuddar, kanske ett fårskinn,,,Jag skulle satsa på flera små soffbord snarare än ett stort. Flera olika sorters ljuskällor snarare än en stor taklampa. Långa gardiner. Det är kanske höstens intåg, men jag ser framför mig ett mysigt rum i dova färger, mörkgrått, blodrött, orange, olivgrönt.. ett sidobord med färska blommor och en skål med äpplen... men jag ser ju att du är jätteduktig på pyssel, så mysfaktorn blir nog inga problem sedan när möbleringen är klar!!