Bor i ett 70- tals radhus med mörkbruna kanter runt fönstrena och brun trappa. Vi har ekmöbler, vit soffa och vita gardiner i vardagsrummet. Är trött på möblerna, men sambon vägrar byta ut dem.
Tänkte förnya med lite annat istället.
Bl.a. Vill jag ha en matta under soffan som är lugn, men som känns lite modern. Vit går bort.
Funderar på en beige naturmönstrad. Blir det för tamt?
Gråa mattor finns det många snygga, men tror inte det gör sig så bra till mörkbrunt och ek... Eller?
Snälla hjälp mig för jag blir tokig!
Nya tavlor " vee speers" ska upp bakom soffan med bl.a. Birthdayparty som har lite färg. Förövrigt gillar jag inte mycket färg.
beali, 2014-08-29
Hej, usch ja, mattor har jag också supersvårt att välja!! Vad har du för golv? Är det mörkt som trappan? Lägg gärna upp en bild om du har.
Tipsar annars om jotex, de har mycket fina mattor, bl.a. den här: http://www.jotex.se/jotex/twist-ryamatta-160x230-cm/455694?N=1z13zl3&Nao=76&rcnt=100
Naturliga färger men ändå med en modern känsla!
Jag vet inte hur det ser ut hemma hos dig men jag tänker att när du har milda färger att blanda strukturer och material på inredningen, trä,metall,korgar, blanka kuddar med grovstickade plädar och att blanda lite gammalt och nytt så blir det mindre "tamt" som du beskrev det - rummet får liv (nåt jag snappat upp i inredningstidningar...!)