Vi sitter och planerar hur vårt nya badrum ska se ut. Men vi har nog tittat på det lite för länge för nu har idéerna tagit slut och vi kommer inte vidare eller vet inte om det vi har kommit fram till är den bästa lösningen.
Badrummet kommer att vara 24 kvm, och vi vill ha en mindre bastu, tvätt avdelning, toa, handfat och förvaring, dusch och ett badkar för 2 personer. Detta har vi kommit fram till hittills.
beali, 2014-08-24
Hej, jag tycker att det ser jättefint ut, vad lyxigt! Det jag tänkte på är hur ni ska göra med duschöppningen? Draperi? För isåfall varför inte bygga ut glasväggen så den täcker hela duschöppningen, kanske en rundad form eller om man bygger två glasväggar omlott vid öppningen med en liten gång in till duschen om du förstår hur jag menar. Glasblock är ju snyggt!
lantilope, 2014-08-24
Vad härligt med ett sådant stort badrum! Jag hade velat utnyttja storleken till att ge det en riktig lyxig känsla, vilket jag inte tycker er planering riktigt gör. När allt är uppradat längs med väggarna blir känslan så... uppradad? Vet inte hur jag ska förklara riktigt.
Men jag tänker tex på hur Ernst ställde badkaret snett ut från hörnet i senaste avsnittet av hans sommarprogram. Kanske kunde ni ge toaletten en egen liten hörna precis till höger om ingången och mura upp en glasvägg bredvid den? Och ha handfatsdelen mot väggen till vänster om dörröppning. I så fall skulle badkaret få gott om plats att breda ut sig lite, rakt ut från hörnet, eller ett hörnbadkar? Ideen beali föreslog med omlott-ingång alt. rundad öppning till duschen tycker jag låter super!
Humbla, 2014-09-01
Tack för era kommentarer och idéer! Tanken jag hade med duschen var att väggen mot badkaret skulle vara i glas.
Jag har skissat på en ny idé:
Här får toaletten en egen avdelning, jag tänker mig en vägg i glasblock som är murad. Genomskinliga glasväggar till hörnduschen.