Jag har ett stort problem.
Jag har ett skåp i vardagsrummet. Svart, med tre vita glasdörrar. I detta skåp har jag "skräp" och pysselgrejer, så detta är något jag inte vill att folk ska kunna titta in i. Därför köpte jag spray för att frosta rutorna. Detta blev totalt misslyckat! Det är flammigt och går inte alls att få till. Så nu funderar jag på vad jag ska göra för att täcka rutorna. kan man måla? tapetsera? Vad skulle ni ha gjort? Eller har någon täckt för glas redan som kan visa. Jag är totalt tom på idéer.
Hälsningar Cecilia
najaden, 2014-08-13
Det finns självhäftande plast som passar bra på glas. Googla på fönsterfilm. Eller kan man sätta tyg på insidan...,
Linska, 2014-08-13
Testa att rolla filmjölk på insidan!
Sjohaga, 2014-08-14
Mitt tidigare pysselskåp fylldes också av massa grejer i en salig röra, jag satte in små "linor" på insidan och fäste upp tyg på insidan av dörrarna, ett vitt enkelt enfärgat tyg som jag veckade ihop i små små veck, detta belv jättefint och hela skåpet fick en annan karaktär. Enkelt och kostade nästan ingenting
Cissit, 2014-09-29
Jag har ett skafferi (inte särskilt välorganiserat med snygga glasburkar etc) i ett vitrinskåp, som nödlösning, pga platsbrist, i vårt tillfälliga boende (nåja, tre år blev det allt...men nu ska vi snart flytta till eget, tjoho!). Det vill jag inte gärna skylta med. Så jag gjorde såhär: Köpte på biltema självhäftande kardborre på rulle (finns att köpa lite varstans) klippte till små bitar av den lite hårdare delen, inte den "luddiga" eller vad man ska säga och satte på karmens insida, bredvid glaset liksom. Sen köpte jag snorbillig spetstyg på IKEA, tror det kostade 19 kr metern, som jag sedan vek dubbelt, enkelt blev för genomskinligt, och klippte till i lagom bitar, behövdes inte fållas eller något. Sen bara att smacka upp på kardborrebitarna! Tog inte många minuter, kostade inte mycket och blev riktigt fint. En kompis tejpade upp fint presentpapper på insidan av sina glasdörrar till Billybokhyllor, det blev också fint. :)