Sök
StyleRoom Logo
Logga in
  • Inspiration
        Hemma-hos-album

Hemma-hos-album

• Populära
        • Nya
        • Uppdaterade
        • Gillas just nu
        • Utforska album »
      • Gallerier

• Sminkbord
        • Barnrum
        • Köksluckor
        • Spisfläkt
        • Utforska gallerier »
        Rum
        • Trädgård
        • Lantligt
        • Badrum
        • Vardagsrum
        • Kök
        • Hall
        • Golv
        • Do-it-yourself
        • Sovrum
        • Förvaring
        • Barnrum
        • Före och efter
        Övrigt
        • Medlemmar
        • Klippböcker
        • Butiker
        • Diskutera
        • App
  • Bloggar
  • Ladda upp
    • Bilder från mitt hem
    • Hjälp med ett inredningsproblem
    • Blogginlägg
  • Logga in/Bli medlem
  • Ladda upp
    • Bilder från mitt hem
    • Hjälp med ett inredningsproblem
    • Blogginlägg
  • Trädgård
  • Lantligt
  • Badrum
  • Vardagsrum
  • Kök
  • Hall
  • Golv
  • Do-it-yourself
  • Sovrum
  • Förvaring
  • Barnrum
  • Före och efter

Hopplöst sovrum

Visa original-inlägg

Sida 3 av 3:

Gwendolen

Gwendolen, 2014-07-27

Ja, jag funderar på att skaffa en korg att lägga överkastet i över natten när vi inte använder det och så. Då får vi in lite sånt.

Du har nog rätt i att den är lite mer grafisk ja. Men som du säger så är den nog mer flexibel.

Jättehäftig sänghimmel! Det är jättefint och mysigt med sänghimlar. Men en sänghimmel skulle jag aldrig få ha för sambon. ;) Men jag är absolut inte anti eken (som tur är), utan jag var mest rädd att det var den som satte käpparna i hjulen för att inreda snyggt med färger och samtidigt hålla rummet ljust. Har man vita möbler så löser sig ju det mesta känns det som, även fast vi föredrar ek.

Jag är SÅ tacksam för ert engagemang här! Nu tittar jag på sovrummet på ett annat sätt. Jag ser ljuset i tunneln. ;)
Jag ska behålla mörka detaljer (trodde jag inte att jag skulle ha förrän ni tog upp det), fram med en annan matta och unna oss lite fler kuddar och ett snyggt mönstrat överkast för lite mer liv.

BettanFN

BettanFN, 2014-07-27

Hejsan!
Jag tycker, som någon annan redan har sagt i tråden, att det vore fint att flytta skrivbordet så att det står framför fönstret i stället. I hörnet, där skrivbordet står nu, hade jag satt en golvlampa. Kanske liknande den bruna i bif. bild.

Tycker det är fint med en världskarta, som ni har, men kanske att den skulle gå i brunt/beige.

På hyllorna ovanför sängen kanske någon lite mindre prydnad i trä; en liten zebra eller antilop exempelvis och på golvet en stor vas och/eller korg.

Jag hade nog hållt mig till något neutralt överkast i cremevit eller nougat och sedan kuddar och en filt med lite mer "liv" i. Och, precis som du säger, inte vara rädd för att addera mörka detaljer. :-)

/Bettan

Gwendolen

Gwendolen, 2014-08-01

Nu ser det ut såhär. Vi köpte mattan från Jysk och tog fram vårt gamla överkast. Bädda är inte min starkaste sida men jag får leta upp några (enkla) snygga bäddningar.

Jag ska nog sätta upp de där afrikanska tavlorna som jag visat er förut och sen ta bilder igen. Tänkte att de kunde vara bredvid "skålen" på väggen eventuellt. Ska klura lite till. Och självklart ska jag sätta sambon i arbete med att dölja alla fula kablar.

lantilope

lantilope, 2014-08-14

Nu ser det ju mycket mer "inrett" ut, fint! Börjar det kännas mer som du önskar nu?

Gwendolen

Gwendolen, 2014-08-14

Absolut Lantilope! Tusen tack för ert engagemang allihopa! :)

mormor

mormor, 2014-08-31

Hejsan, jag skulle välja att flytta sängen närmare fönstret. På bilden ser det trångt ut på den ena sidan och ett hav av yta på den andra. Sätt skrivbordet med kortsidan mot fönstret istället, se till så att ljuset kommer från vänster (om du är högerhänt), Sätt upp långa gardiner i ett varm färg, undvik allt vad mönster heter. Överkast och kuddar behövs även i varma färger, kanske en kelimmatta på golvet? Det ljusa blir platt om man inte tillför färg - men färg behöver inte nödvändigtvis betyda mönster. Och till sist.....växter:)
Lycka till!

No user male

Logga in med...

Eller kommentera direkt...

Föreg.
  • 1
  • 2
  • 3

Sida:

StyleRoom App för iPhone

Hemma hos alla.

Nu som app!

Ladda ner StyleRoom från App Store Ladda ner StyleRoom från Google Play

Kontakt & Support

• Om StyleRoom.se
  • FAQ
  • Användarvillkor
  • Pressrum
  • Annonsera på StyleRoom
  • Kontakta StyleRoom

Följ StyleRoom

Hur kan vi bli bättre?

Skicka feedback
StyleRoom Tusentals hem, miljontals idéer.

Styleroom är siten där medlemmarna visar upp sina hem, samlar inspiration och diskuterar heminredning.

Produced by Rooms Media AB

Copyright © StyleRoom 2007–2019

Logga in med

…eller med ditt StyleRoom-konto

Kom ihåg mig Har du glömt ditt lösenord eller användarnamn?
Stäng annons