Jag har fått den otroliga turen att få bygga ett hus på mina föräldrars gård i Stockholm.
Dessvärre så finns då ingen möjlighet till nybyggarlån eller något större lån för att bygga drömhuset direkt.
Men jag har kommit över ett evakueringshus som är tilläggsisolerat och fullt beboeligt, om det inte vore så att det enbart är 45 kvm färgerna går i sjukhusgrön plastmatta på golvet och gult på väggarna samt ett trärent kök...
Under hösten så påbörjas renoveringen utav att måla ALLT i vitt samt vitt/grått klickgolv.
MEN hur inreder man så bra som möjligt på 45 kvm.
Är jag och min treårige son som bor där, jag har tidigare varit shabby chic men nu kräks jag på det!
Kommer ha en svart/grå soffa ist för de vita ektorp på bilderna.
Och sonen har en loftsäng på G som antingen blir svart eller vit!
Och "tv bänken, ska säljas.
Någon som är duktig på moodboards???
Vitt,svart,grått,naturfärger samt turkost är favoritfärger.
Budget är det som gäller,
beali, 2014-07-27
Finns det möjligtvis en bild på planlösning?
Iduns, 2014-07-27
Tyvärr inte. Ska se om jag kan hitta det ev
beali, 2014-07-27
Okej, jag tänker att om du gillar grått/vitt och lite second hand så kan ju en lantlig industristil vara något?
Då kan man köpa mycket budgetmaterial i typ byggvaruhus, second hand, upphittat skrot på loppis och liknande.
Hade en kompis som ett år bodde med sin bebis på 19 kvm (!), då blev det sängloft, ihopfällbara stolar, bord, skötbord, möbler på hjul att flytta runt och (hett tips) att utnyttja väggarna för förvaring, klädlina i taket, hänga upp saker på krokar, m.m.
Mila1992, 2014-08-03
Loftsängar (om det inte är en dubbel utan en enkel med plats under) är ju bra på så vis att man kan nyttja platsen under till eventuellt skrivbord eller lekhörna. För inspiration till inredningsdetaljer, möbler, tyger och redesign så är i alla fall hemnet alltid ett säkert kort för mig. Där har jag fått mycket inspiration till mitt kök och min hall (dock ej till mitt hopplösa allrum/sovrum).
Ett bra tips till kök är ju ett fällbord. Jag har ett från IKEA som vi för det mesta har nedfällt så att två personer kan sitta där, men om vi får besök (vilket händer ytterst sällan, men ändå) så fäller vi upp det och då får det plats upp till 6 per runt det. Eftersom jag är tokig i stolar så äger vi hela 6 stolar, men om man ska spara utrymme så är kanske två riktiga stolar och sedan ett par pallar/klappstolar (som tidigare skribent nämnde) bra utrymmessparare.
Vad det gäller färger så tycker jag också att turkost är roligt! Och den passar ju bra till de andra färgerna du nämnde. Det är ju en kul färg att ha på typ textilier och detaljer, porslin och kanske vara djärv nog att måla en möbel (pinnstol man kan använda till typ sängbord, pall eller något annat) i färgen.
Iduns, 2014-12-16
Taqck så mycket för all hjälp!
Just nu ligger focus på sånt där tråkigt som installera värmekällor men jag sitter och letar inredning på blocket och har kommit en bit på vägen!
Tack så mycket!!!