Vi bor i ett parhus och har just nu den här växten (ser ut som en palm) som insynsskydd mellan våra uteplatser. Den växer och växer och vi är där och försöker ta bort så mycket som möjligt, i och med att den går över vår uteplats. Jag vill verkligen ta bort den här och ha någonting annat som insynsskydd. Därför behöver jag eran hjälp, vad kan man?
Yuki, 2014-07-08
Sätt upp ett högre staket kanske? och dekorera den med lite roliga saker?
Nattviolen, 2014-07-10
Oj, ja så där kan ni ju inte ha det?! Vet inte vad det är men det ser nästan ut som fläder och den växer flera meter på en säsong, jag har en jag sågar ner varje höst ;-)
Ta bort den helt om det är ok med grannen, jag skulle sedan sätta upp ett ribbstaket som avskärmning mellan er. Finns byggbeskrivningar på nätet och massor med inspiration här på styleroom. Typ ett sånt här:
Yuki, 2014-07-12
Fläder är det inte då den har taggiga blad men det tyvärr inte vad det är för en buske :(
suzannazustovickarlsson, 2014-07-18
Ser ut som en syrén..
Katwinkle, 2014-07-20
Kapa ner busken helt på hösten kanske, om nu inte grannen vill ta bort den =0) Alla buskar måste ju iaf ansas. Om den inte tar sig igen är ju problemet med busken borta. Sätt en snygg träskärm istället, många byggvaruhus har flera olika prefabricerade, eller bygg en själv i impregnerat virke, sån som nån annan lagt in bild på tidigare.