Bor i en hyresrätt och har ett stelt och tråkigt badrum ganska litet. Allt är vitt (tvättmaskin,badrumsskåp,badrumsskåp väggar) förutom golvet som är ljusblått som var populärt på 70 talet. Golvet kan jag inte göra så mycket åt men det jag skulle vilja ha hjälp med är vilka färger som passar ihop med det vita och ljusblåa?
jag tänker tex på handdukar, badrumsmatta, duschdraperi, korgar att förvara i mm.
tar gärna emot tips.
ViskesLopme, 2014-06-22
Mitt "kommande" badrum har sammma färgskala som ditt, vit och ljusblått. Men där är det badkaret som är ljusblått och sen är golvet i en hemsk tråkig grå färg. Själv kommer jag nog lägga trätrall (bli högst 500kr) på golvet för att försöka ta bort 60-tals känslan)
Jag tycker att det matchar med svart och trä. Man kan ha en svart möbel, hylla, fotoramar, handdukar, ljusstakar etc. och sen flätade korgar i beige/brunt. Tror att en rustik stil passar jätte bra med vit och ljusblått.
Sen om du vill kan du med fogpenna byta färg på fogarna, själv kommer jag måla mina vita för att få det fräscht då de är svarta nu (vilket också kan vara snyggt, men kanske inte i mitt pyttelilla badrum.)
ViskesLopme, 2014-06-22
Det jag hört är att man ska ta bort trallen var femte eller sjätte månad och grundligt göra rent. Om man har litet som mig borde det högst ta en timme vilket gör att det känns värt.