Vi ska flytta till en ny hyresrätt där vi ska bo i ett år (studier) och badrummet är riktigt hemskt!
Jag ogillar allt och det enda som jag känner är okej är kaklet och badkaret (i rätt inredning)..
Vi ska bo här rätt kort tid, är "fattiga studenter" och vill inte behöva fixa tillbaka en massa innan flytt.
Jag tror golvet är allra värst.
shalita, 2014-06-29
Kolla gärna in mitt gamla album (bodde för länge sen med ett liknande badrum).
Dock både målade vi om väggarna (ovanför kaklet som såg ut som i ditt badrum) och skruvade lite i väggarna.
men du kanske får nån idé?!
shalita, 2014-06-29
vi tog bort badkarsfronten! inte säkert det är så fint under, men ger en helt annan känsla formmässigt, o är lättare att städa.
PimentonDulce, 2014-06-30
Be hyresvärden ta bort badkaret och ha en duschörna istället. Upp med draperi, och kanske ett vattentät skåp med en växt på :)
ViskesLopme, 2014-06-30
Vi kan/villl inte ändra badkaret. Då skulle vi få hyreshöjning tyvärr.
PimentonDulce, 2014-06-30
Vad tråkigt att de skulle höja hyran, har aldrig hänt mig.
ViskesLopme, 2014-06-30
Det vi (jag) kommit fram till är att köpa vit fogpenna och måla dom. Köpa trätrall och lägga (eftersom vi inte ska bo där så länge så blir det inte så jobbigt att behöva ta upp och göra rent ibland).
Sen tar jag in en svart expedit hylla om den får plats och vi inreder mer vit duschdraperi och korgar m.m i trä.
jojanna, 2014-07-01
Fogfärg är en bra idé som gör mycket för intrycket. Reservera bra med tid till det då det är ett petigt arbete för att få snyggt. En snygg skiva att lägga i ändan på badkaret som blir som ett litet bord. Shampoflaskorna kan stå där till vardags men ljus och skumppaglaset får plats där då man vill lyxa till det.