Vi har bestämt oss för att budgetrenovera vårat kök detta vill vi göra:
* Byta enbart luckor inte stommar
* Byta bänkskiva kanske också diskho
* Byta kakel mot kanske glas,väggplattor från ikea eller liknande
* Måla om vägar och tak (vitt tror vi då alla väggar är vita i hela huset och vi gillar det)
* Byta spis och fläkt tror vi behåller det i vitt.
* Få bort micron från bänken, vill helst inte se den alls
Vårat hem går i svart,vitt,grå och silver även någon accentfärg när jag är på de humöret på kuddar,ljus osv oftast i olika nyanser av rosa eller lila.
Vi gillar det stilrent enkelt.
Någon med bra ideér som inte är allt för dyra? Har fått förslag från ett snickeri här att byta luckorna allt monterat för 14.000 kr vilket är rimligt då är rot avdraget redan gjort.
emmalinnafalk, 2014-05-14
Kylskåp och städskåp
emmalinnafalk, 2014-05-14
Här är micron jag vill slippa se.
Ninda, 2014-07-10
Oj så lycklig jag skulle bli om det där var mitt kök.
Jag sitter och funderar på samma saker, mitt kök är från förra ägaren smågulligt, gräddfärgat med trä stommar och arbetsbänkar. Enda jag gillar är att alla maskiner är rostfritt stål och backsplachen är mörkgrå (inte helt min stils kakel men ändå). Skulle kunna leva med skåpen om ens stommarna var vita, men nej.
Gillar också stilrent. I detta kök skulle jag bara byta ut arbetsbänkarna till helsvarta och fixa backsplashen med någo finare kakel, eventuellt kakla golvet, samt byta maskinerna till rostfritt.
Var kanske inte till så mycket hjälp, tyvärr, bara min åsikt :D
sarakasa, 2014-07-15
Ett tips håller på själv och planerat att göra en budgetrenovering i köket och jag ska ha tapet istället gör kakel. Jag kommer att använda mig då av lack istället för en glasskiva som många gör vilket är dyrare. Jag kommer bara sätta upp en renoveringsskiva ovanför kaklet och tapetsera på den och sedan lacka på. Lycka till med renoveringen =)
emmalinnafalk, 2014-07-19
Ninda: Ja svarta bänkskivor skulle vara snygg, golvet är ganska nylagt har samma i hela huset. Rostfritt har vi funderat lite på också... kan bli snyggt.
Sarakasa: Vilka renoveringsskivor ska du använda? Hur gör man med eluttag bara att skära ut i skivan eller?
Det ser inte konstigt ut från sidan? hörde också att man kunde kakla på kakel om man använder bra fästmassa , fast jag skulle nog hellre ha tapet eller glasskivor tror jag... Din idé var super, har börjat prata lite lätt med mannen om det.
sarakasa, 2014-08-09
Oj sorry för mitt sena svar inte vart så aktiv här inne de senaste! de vet jag inte vilka det blir men hon i färgbutiken rekommenderade mig att använda mig av renoveringsskiva. Ja det är nog bara och såga ut för eluttagen. från sidan skulle man kunna kanske lägga lite silikon för att inte synas eller måla den vit så att den inte syns. Jag har inte gjort det än själv tänkte göra det till hösten då jag ändrade mig för att riva ut hela köket och få nya lyckor och allt. Jo tror att de kan blir bra... och skulle de inte de så ja då får man väl bara kakla över. Ja jag har också hört att man kan kakla över kakel... =) lycka till, hinner jag göra det innan dig så får jag ge dig lite bättre tips.