Hittade inte riktigt rätt kategori för denna fråga men hoppas detta går bra.
Vi dränerade i höstas och fick riva hela entren, nu ska vi bygga nu bro och behöver lite hjälp.
Såhär ser det ut för tillfället.
Den nya altanen kommer gå ända ut dit garaget slutar, den kommer alltså bli ganska stor. Och det vi har problem med är hur vi ska bygga trappen. Som ni ser sitter dörren väldigt högt och det blir många trappsteg, ca 8 st och vi vet inte riktigt hur i ska göra för att hamna för långt ut på (det som ska bli) gräsmattan. Behöver ideér till detta:) Uppfarten är till höger där vagnen står på bilden.
Om någon har bilder på liknande höga entréer får ni gärna skicka!
Nattviolen, 2014-04-23
Jag skulle nog välja att ha trappen "framför" men åt "sidan" om du förstår hur jag menar. Istället för att gå ut rakt framåt skulle jag låta trappstegen gå åt garagehållet. Eventuellt ha halva trappen åt sidan och resterande steg åt alla håll som en avsats så att man kommer upp både från framsidan och från trädgården.
På så vis bygger det inte så mycket ut rakt fram om det är många steg, svårt att förklara hur jag menar riktigt ;-)
Hittade inga bra bilder på hur jag menar men två exempel som kanske ger en idé i alla fall hur jag tänker.