Liten etta på ca 21 kvm. Se skiss, är kokskåp med ugn osv. Sen är det fransk balkong med en enkel dörr. Hyresrätt. Vill möblera med vanlig säng 120cm och en lbyrå(malm ikea) som jag har redan har där det får plats. Sedan vill jag ju kunna sitta någonstans, antingen kanske ett matbord med stolar..och om det får plats en lite smidig fåtölj, typ storsele ikea.. Alternativet soffa och och kanske inget matbord? Begränsad budget eftersom jag är student men ska köpa nytt, på IKEA mestadels men även annat tror jag. En bokhylla hade varit bra att klämma in om det får plats men lägenheten är ju extremt liten så tips önskas :) Förvaring är ju allt bra men det ordnar sig nog, tänkte bland annat tränga in lite förvaring i den lilla hallen :)
AdiMaria, 2014-04-10
Tycker du borde överväga att skaffa loftsäng. Finns i både 120 och 140 cm breda. Under den kan du sedan ha soffa. Detta gör att du skulle få plats med alla se saker du räknade upp:) Typ som bilden visar med säng och soffa... Byråk kanske du kan ha tv:n på också?