Hej alla styling-proffs!
Först och främst: Är så otroligt imponerad över alla era album. Sitter och bläddrar och tänker hela tiden "WOW" och "sådär kan man ju göra, smart"!
Jag har nått ganska långt med mitt hem, men det saknar det där slutliga. Den lilla finishen. Det är helt enkelt när det kommer till slutskedet, stylingen, som jag missar lite. Varför vet jag inte, men jag har liksom svårt att sy ihop helheten. Det känns så läskigt svårt på något sätt att välja tavlor och prylar och kuddar och sånt.
Därför undrar jag: Hur gör ni när ni stylar era hem? Spikar upp tavlor, väljer färg på väggen, ställer saker på hyllor. Finns det några enkla regler man kan tänka på, något man kan göra för att få det där lilla extra? Tipsa gärna! Det är säkert fler som vill veta.
Jag bifogar här en bild på en del av mitt hem som är i desperat behov av stylingtips. Pepp och kärlek!
FrkHansson, 2014-03-12
Föreslår att du satsar på hellånga gardiner med mycket tyg och en matta som matchar. Det kan knyta ihop det övriga. Kanske det finns en färg i en av kuddarna som du verkligen gillar? Testa gardiner i den färgen då. Mattan kan ju vara ljusgrå eller varför inte orientalisk (om du vill ha en riktig "knuff"...).
alexalex, 2014-03-14
Sätt upp lite fina gardiner som matchar tavlan kanske, något fint i fönstret, köp kuddar som matchar gardinerna, byt ut bordet till ett lägre, lägg en fin matta under, och byt ut fåglarna mot en stor tavla. Fin placering av soffan.
KungSara, 2014-03-16
Det jag gjorde när vi renoverade våran lägenhet var att försöka tänka ut vilken känsla jag vill ha i rummet. Sen försökre jag inreda där efter. Sen försöker jag tänka att det går att byta ut. Blir det inte precis som du har tänkt dig kan du byta ut det om ett tag igen. Jag kör på tavellister för att att slippa borra på massa olika ställen i väggarna, på det sättet kan jag byta ut på väggen hur lätt som helst. Jag måste alltid prova mig fram några gånger innan jag vet precis vad jag vill ha! Lycka till.