I år måste vi fixa till i vår trädgården. Trädgården som gud glömde :)
Vi är inga trädgårdsmänniskor (men har 3000kvm trädgård....).
Så vart börjar vi?
Min tanke är att fylla på mer grus och sätta kantsten mot gräset på framsidan. Sedan vill jag egentligen ha ett vitt lantligt staket på framsidan men det får nog vänta.
Vill ha en plats för bord och stolar på framsidan.
Trädgården ska inte vara perfekt, men den måste få ett lyft för just nu är den inte alls inbjudande.
I övrigt är jag bara ute efter att få en mysig, lättskött trädgård.
Vad hade ni hittat på?
grillspett, 2014-03-26
Hej niinah!!
kanske jag cyklar ute lite sent men det ser ut att ni har inte så många grannar och ganska mycket skog runt om.Skulle jag varit du som du så borja med grus med uppfatrten och jag skulle lyfta upp lite insyn och såga ner lite grenar( 2 st närmaste marken oavsett om dom e tjocka eller små eller ta bort 1-2 helt om dom är Era ) på alla trä så du får lite mer ljus under och lite LED reflektorer under vissa ( kanske närmast huset ) . Utan tvekan en åkgrässklippare man måste ha på yta av 3000 kvm .Bara att klippa gräset regelbundet gör mycket. Antar jag att ni har rätt mycket Ek runt om( ser ut som ) . Det är väldigt svårt att ha grön gräs under dom.jag har oxå ek (3 st) endast som hjälpte det att lägga ett lager med nytt jord och mycket gräsfrö . Borja ta bort buskarna på baksidan ( bild 3 ) och runt terrassen helt ...det är inte bra att ha buskarna så nära huset ....så det var lite tips från mig..lycka till !!!