Vi har nu i årsskiftet flyttat in i en ny lägenhet, men vi har stora problem med hur vi ska inreda i ett av rummen.
Det är i innerhallen vi inte vet hur vi ska inreda. Alla som har någon åsikt säger att vi ska slänga upp garderober efter hela väggen (den som är markerad med ca 2,20), men vi behöver inte så mycket förvaring och framförallt så tycker jag att det är onödigt att fylla ett rum med garderober. Det jag ser framför mig är någon form av bokhylla/kontorsförvaring men jag vet verkligen inte alls hur jag ska göra. Kanske någon sekretär eller skänk?
AnnLee, 2014-01-28
Ni kan göra en mediahörna men två små klubbfotöljer från Ikea. Hyllor på väggen mot hallen och en bokhylla på väggen mot vardagsrum (tx. billy)
Linneasporty, 2014-02-01
Jag hade satt en lång arbetsskiva längs 2.20 väggen, vet att det finns 200x60 på ikea och unde den några hurtsar och ovanför hyllor. Men det beror ju på vilken funktion ni behöver. Annars kan jag tänka mig en schysst fåtölj och mediaförvaring, LP-spelare tex.
LinneaNatalie, 2014-02-03
Om ni inte känner ett behov av att ha ytan som förvaring eller har någon specifik funktion för den så gör en egen "oas"? En yta där man kan koppla av och ha som tillflyktsort? Några kubhyllor på väggen, en skön fåtölj under (våga bygga på höjden tänker jag) ett rullbord där man kan ha laptopen eller ställa en kopp té om man vill läsa en bok... (nu spånar jag bara haha, men det känns så himla lyxigt med en yta som är "över")
Aidantausta, 2014-02-03
Mediaförvaring behöver vi inte då vi har dator i tv-rummet, kopplad till tvn, och spelar all form av musik/ser på film via den. Så vi äger inga cd-skivor eller fysiska filmer. Både jag och min sambo ryser av tanken på att inreda med IKEA-möbler, vi har redan någon möbel från IKEA och det får räcka.
Jag tror jag vill ha någon form av hörnbokhylla i hörnet mot hallen, eventuellt ett fint rustikt och robust skrivbord istället för bokhylla. Jag tror inte vi vill inkräkta så mycket på väggarna med massa hål just nu när vi är så osäkra på vad vi vill ha där.
Bifogar en bild som visar hur det ser ut i hörnet mot KLK. Nu är den ju tagen med blixt så det ser väldigt omysigt ut, men det är väldigt mysigt där. Ska bara hitta någon tavla i naturfärger att hänga någonstans ovanför karmstolen.