Hej! Har möblerat om detta rum i 3 års tid men blir aldrig nöjd..tycker det är väldigt svårt. Rummet är stort, det ligger i anslutning till kök, samt att det är stora fönster.
Såhär ser det alltså ut nu (ursäkta röran på bilderna, håller på att städa bort julen.) Tidigare har jag haft soffan där byrån står nu och tvn på väggen mittemot, men eftersom rummet är så blir det inge vidare.. Det är nog minst 8 meter tvärsöver där. Bakom den grå väggen som tvn står mot nu är köket, man kan alltså gå runt. Trivs inte heller med att ha soffan framför fönstret som det är nu.
Skulle bli tacksam för all hjälp innan jag blir gråhårig på detta:)
JessicaPessica, 2014-01-14
Hejsan. Pröva att ställ soffan fritt i rummet, vrid runt den en kvarts varv, och skjut ner soffan så det vänstra fönstret blir fritt och lämna utrymme mot det högra fönstret så man kan gå förbi och komma åt soffan från två håll, om du fattar hur jag menar. placera tv'n bredvid vitrin skåpet. Ytan som blir bakom soffan kanske blir bra till en annan sittplats - en skön läsfåtölj där i hörnet ser ju ur mysigt ut, och byrån hamnar under tavellisten. Spegeln där du har tv'n nu. Kanske köpa två likadana fåtöljer som passar mot soffan, vita tex? - en som hamnar i läshörnan och en som du placerar vid soffan. Du har ju gott om plats ser det ut som och sittplatser behövs många ibland. Jag tror att det skulle bli bra!
Möblera om nu, så vill jag ha en ny bild :))