Sök
StyleRoom Logo
Logga in
  • Inspiration
        Hemma-hos-album

Hemma-hos-album

• Populära
        • Nya
        • Uppdaterade
        • Gillas just nu
        • Utforska album »
      • Gallerier

• Sminkbord
        • Barnrum
        • Köksluckor
        • Spisfläkt
        • Utforska gallerier »
        Rum
        • Trädgård
        • Lantligt
        • Badrum
        • Vardagsrum
        • Kök
        • Hall
        • Golv
        • Do-it-yourself
        • Sovrum
        • Förvaring
        • Barnrum
        • Före och efter
        Övrigt
        • Medlemmar
        • Klippböcker
        • Butiker
        • Diskutera
        • App
  • Bloggar
  • Ladda upp
    • Bilder från mitt hem
    • Hjälp med ett inredningsproblem
    • Blogginlägg
  • Logga in/Bli medlem
  • Ladda upp
    • Bilder från mitt hem
    • Hjälp med ett inredningsproblem
    • Blogginlägg
  • Trädgård
  • Lantligt
  • Badrum
  • Vardagsrum
  • Kök
  • Hall
  • Golv
  • Do-it-yourself
  • Sovrum
  • Förvaring
  • Barnrum
  • Före och efter

Hjälp med hallen..

bokstavsmama

bokstavsmama SE

Publicerat för ungefär 9 år sen
Följ

Jag skulle behöva hjälp med att få hallen finare.. Den är väldigt avlång och mörk, så jag vill gärna ljusa upp den lite och inreda med shabby chic stuk. Känner att jag har lite ideer men skulle även vilja ha lite tips ifrån er där ute så att jag kanske får till det ännu bättre än jag från början har tänkt. Dessutom eftersom vi inte fått någon direkt ordning så blir det ofta stökigt och när man kommer in eller ska gå ut vill man fort igenom hallen eftersom den inte känns hemtrevlig eller välkomnande.

Yuki

Yuki, 2013-12-11

Måla allt vitt och köp någon smart förvaringshylla med lådor där man kan stuva ner vantar, mössor mm så man slipper se de ligga och "skräpa". Kanske sätta upp någon större tavla på väggen mellan dörrarna som nu har flera småramar och en hylla?!
Går det möjligtvis att måla de bruna dörrarna vita även dom?

Kanske även göra så att alla jackor och så hänger på samma sida tror att de hade hjälpt en hel del för att få bort den trånga känslan

bokstavsmama

bokstavsmama, 2013-12-11

Problemet är att vi bor i en lägenhet så vi får varken måla väggar eller dörrar. Däremot så ska dom till våren tapetsera om hela lägenheten och ska då välja en vit tapet, dörren kommer att till hösten bytas ut till en grön med ett litet runt fönster på..

På väggen där man ser att vagnen står hade jag tänkt att sätta upp en stor spegel med vit ram, men inte om det skulle blir bra?

Yuki

Yuki, 2013-12-12

ah okej har själv precis flyttat ifrån en hyresrätt och det är otroligt irriterande när man inte får föra om som man vill.
Tror att en stor spegel skulle bli snyggt dådet skulle bli mer enhetligt då. Istället för allt smått som sitter där nu.

Försök att fixa bättre lådor och förvaring så allt slipper ligga synligt tror att det skulle se mer harmoniskt och mindre plottrigt ut. Samt lägga ut någon snygg avlång matta.

bokstavsmama

bokstavsmama, 2013-12-12

Tack, det ska jag tänka på :)

Yuki

Yuki, 2013-12-12

Lycka till :)

Chocolover

Chocolover, 2013-12-25

En lång ljus matta skulle jag även satsa på :)

Yuki

Yuki, 2013-12-27

Hunnit fixa något? hade varit roligt att se lite bilder :)

bokstavsmama

bokstavsmama, 2013-12-27

Har tyvärr inte det eftersom det varit jul och gått åt en del pengar till julklappar :( men ska försöka få det i ordning lite nu under rean som är ;)

bokstavsmama

bokstavsmama, 2013-12-31

Nu har jag ändrat lite tills vidare, har problem med att hitta en byrå som jag verkligen gillar och vill ha i hallen. Hittade en som var perfekt, tills jag såg att den var alldeles för låg. Vill inte att dottern ska nå upp och vill att den ska vara lite högre, men även att den ska vara avlång. Tyvärr är det så att dom som är avlånga är låga och dom som är höga inte är så breda, så tills jag hittat en som passar vår långa mörka hall så får det se ut såhär..

Har kommit på att jag kan måla vår skohylla i vitt och sedan slipa ner lite så att det blir lite mer lantlig stil på den. Kanske hittar på något mer med den men det återstår att se.

bokstavsmama

bokstavsmama, 2014-01-01

Hittade en gammal duk jag fått av min mormor och la dit istället.. Blev såhär:

No user male

Logga in med...

Eller kommentera direkt...

• 1
  • 2
Nästa

Sida:

StyleRoom App för iPhone

Hemma hos alla.

Nu som app!

Ladda ner StyleRoom från App Store Ladda ner StyleRoom från Google Play

Kontakt & Support

• Om StyleRoom.se
  • FAQ
  • Användarvillkor
  • Pressrum
  • Annonsera på StyleRoom
  • Kontakta StyleRoom

Följ StyleRoom

Hur kan vi bli bättre?

Skicka feedback
StyleRoom Tusentals hem, miljontals idéer.

Styleroom är siten där medlemmarna visar upp sina hem, samlar inspiration och diskuterar heminredning.

Copyright © StyleRoom 2007–2023

Logga in med

…eller med ditt StyleRoom-konto

Kom ihåg mig Har du glömt ditt lösenord eller användarnamn?
Stäng annons