Hej, vi är 2 manliga studenter som delar på en nyrenoverad 3a. Vi har varsitt sovrum och delar på vardagsrummet.
Vårt problem som vi har nu är att vi har för lite "TV-hängsutrymme" Vi har en stor lägenhet som gör den perfekt för att samlas med kompisgänget och hänga, men i dag har vi bara en liten 3-manna soffa och två rockwell stolar som gör att vi inte riktigt får plats.
Vi skulle behöva tips med hur vi kan möblera för att få mer sittplatser samt inredningsdetaljer så det ser mer "bebott" ut utan att det blir för plottrigt.T.ex vet jag inte vad vi kan ställa på den låga fönsterkarmen. Vi har funderingar på att köpa en större soffa, en fåtölj eller 2 små mindre soffor. Har nyss hittat ett par skinnsoffor som skulle passa vår "stil" perfekt. Dock är möbleringen som den är nu omöjlig. Hur kan vi möblera? Vi hittar ingen bra lösning pga planlösningen och de stora fönsterna.
Stilen vi vill ha är modernt, stilrent och enkelt. Vi tycker båda om när det är rent och stiligt.
antonsandegren, 2013-12-08
Fler bilder.
antonsandegren, 2013-12-08
Bild.
mathilda1987, 2013-12-09
Har ni tänkt på att kanske sätta TV:n på andra sidan (alltså där soffan står idag) så att man inte täcker utgången till balkongen.. Sen kanske ni kan köpa såna rissäckar kanske så får ni mer plats för kompisar och hänga upp TV:n på väggen. Blir samtidigt mer plats för grabbkvällar men även mysigt när ni har kvinnligt besök! :-D
antonsandegren, 2013-12-10
@mathilda1987, Hej, och tack för tipsen! Ja vi går i tankarna på att göra det, det skulle ge möjlighet för fler sittmöjligheter. Dock sitter fönsterna så lågt, så är lite rädd att det kommer se konstigt ut om soffan osv är högre än dem? Vad tror du? Ja, rissäckar är absolut ett alternativ! Vad tror du om alternativet att ha två mindre soffor eller köpa en större fåtölj? Förutsatt att man byter plats på soffan och tv:n dvs. :D
mathilda1987, 2013-12-10
Det tänkte jag inte alls på men då är ju frågan ifall ni kanske ska ha en ny soffa med divanen på andra sidan, så lämnar ni mycket utrymme vid fönstrena och har säckarna på den sidan kanske? Å andra sidan så kan det vara skönt att ha divan sidan vid fönsterna, kan vara mysigt att ligga där och drömma sig bort när det snöar ute men även när det är härliga sommarkvällar..
antonsandegren, 2013-12-10
Divanen går att flytta på :) Har idag testat att byta plats på tv:n och soffan. Blir mer ytor nu. Men Då fönsterna är så låga måste man ha lite mellanrum för att det inte ska se allt för dumt ut. Funderar på att köpa en större soffa eller något fotölj eller puffar. Eller om det går att göra någon annan lösning :)
mathilda1987, 2013-12-10
Jo men precis, lämna lite utrymme vid fönstret så att du inte stänger ut all ljus. Mycket beror ju också på hur ekonomin ser ut, har du råd med en ny maffig soffa så kör på annars så kan du köra med några puffar. Tror att det blir jättemysigt!
antonsandegren, 2013-12-11
Har du några tips på saker att ställa i fönstret?
Som du ser på bilderna så har vi bara ställt några ljus där. Är inget som vi vill ha där men de står bara där nu för att det inte ska se obebott ut typ ;)
Vad kan man ställa för saker där så det ser mer "inrett" ut? Gärna inte ljus åh så då min rumskompis är rädd att få det för "tjejigt" i lägenheten då ;)
mathilda1987, 2013-12-11
När jag läste din första mening så tänkte jag säga ljus och någon fotoram kanske men ni kanske kan sätta någon snygg växt där.. Har ni ngt gemensamt intresse där ni kanske kan ställa där som prydnad? En Buddah staty eller liknande, ngn skulptur kanske? Om du har en In&Finn butik i närheten av dig så är det en bra butik att hitta sånt på men även för hyfsat bra priser. http://www.inochfinn.se/
MamsellZ, 2013-12-11
Visar här ett förslag. Ang fönstret så vore det snyggt med en stor 'staty' el liknande där, som på bilden tex, den vill jag ha själv, men hittar inte var de köpte den :)