Tja!
Jag kommer flytta in om 2månader till en 64kvm 2:a som ser ungefär så här som på bilden fast med "notera" Vita tapeter och lite större plats, och behöver hjälp med fäger på möbler, vill få en utekvälls känsla men samtidigt en mysig stämning när man väl sitter där och kollar på tv eller sitter och spelar.
------------------------------
Andra bilden - Ungefär sån här känsla söker jag efter, men är osäker på färg på möblerna som sagt..är tacksam för alla svar.
jigglypuff, 2013-10-20
Om du inte vill ha vita, för att de lätt, iaf på tyg, blir smutsigt, så kör på gråa toner. Ger ju samma känsla som vitt, alltså rent och fräscht. Men grått är lite mysigare och behöver inte ses om lika mycket som vitt. Flera kuddar i soffan, levande ljus och en mysig matta men högblanka möbler ger ju en club känsla men mer anpassat efter hemmet kanske :)
Inredprep, 2013-10-20
Tack puff!
FrkHansson, 2013-10-21
Det går ju att bygga lister längs väggarna, nära taket, där du kan montera in ledbelysning. Då blir det ett intressant, lite indirekt sken. Jag tycker nog att det funkar med en mörk vägg, kanske mörkgrå? Blir rätt mysigt. Stor soffa - liknande "Smartville" fråm BoConcept mot den mörka väggen. Vita, högblanka möbler när det gäller soffbord, tv-bänk osv.
Inredprep, 2013-10-21
Tack för feedback, tacksam för dina tips Hansson!.
Flli, 2013-10-25
Placera en soffa mitt i rummet, 3a eller 2 a med ryggen mot fönstret och ha fotöljer mitt emot, så de blir lite lounge över det hela. Ikea har en serie med byggbara tv möbler så du kan få skåp under och över och vid sidan om tvn. Blir en snygg och mysig känsla. Med mycket förvaring. Som på bilden. Vid fönstret hade jag haft någon lägre bänk eller förvaringsmöbel med kuddar på. En riktigt stor matta som täcker nästan hela rummet.
Flli, 2013-10-25
Bestå heter serien på Ikea... Lycka till!
MamsellZ, 2013-10-25
Du kan ju bygga ett barbord själv av bänkskiva i rätt mått samt ben som du skruvar på, finns på Ikea. Då kan du både sitta och stå vid bordet med dator pyssel eller vad du nu ska göra :) Annars tycker jag Flli har bra idéer, fast jag hade nog inte haft ryggen på soffan mot fönstret, då kan man inte utnyttja bänken vid fönstret som integrerad sittplats med soffgruppen. Men det är en smaksak. Att ha ledbelysning uppe vid taket blir kanonsnyggt, en kompis hade det i sin etta, dock bara utefter långsidorna. Jag bifogar en bild på hur jag menar Notera den supersnygga växten i hörnet :P Det blå är Ikeas Bestå, både som sittbänk/förvaring och som tvbänk/förvaring. Om du får plats med fåtöljer/vilbänk framför är det kanon, men annars kanske du kan ha två fotpallar där som man kan sitta på.