Det är i det här lilla rummet vi samlas hela familjen och myser framför brasan. Problemet är att det är så litet. Och den där soffan väldigt fel placerad. Den passar inte in alls! Så nu vill jag ha någon slags sitt-möbel där det får plats minst två personer men ändå inte ta för mycket plats utåt då detta är en genomgång till tv-rummet. Vad kan passa för möbel?
sannavanna, 2013-09-30
Jag hade nog satsat på två fotöljer av något slag, en "liggfotölj" kanske och en sittvariant och ett litet bord och en rund matta till :)
fini, 2013-10-01
Hade också valt två fåtöljer i mindre modell och inte placerat dom precis vid väggen utan mer i rummet.
marlor, 2013-10-01
Jättebra idéer jag får. Det tackar jag för!
FruZeta, 2013-10-01
Först en fråga - finns det tv i rummet? Om jag förstod dig rätt så behöver ni plats för fler? Jag instämmer nog då i skaran och föreslår fåtöljer, tre stycken av modell som inte är så stora/platskrävande. En fjärde sittplats kan ordnas med en enkel puff/pall som sambon kan ha fossingarna på när inte en fjärde också behöver sittplats.
En varm och gosig matta under skulle jag också välja, runt under fåtöljlösningen, fyrkantigt under sittgruppen. Och vad ni än väljer, försök att få möblerna lite mer ut i rummet. Det kommer, hur tokigt det än låter, att få rummet att kännas större. Lycka till!
En annan variant är att skippa soff/fåtöljstuket helt och gå på en mindre grupp med fyra sittsköna stolar och kanske slagbord (inte alltför stort alltså) eller gammalt spelbord? Då kan ni också sitta där och mysa, småprata, kanske spela spel? Eller läsa, bara vara tillsammans. När ni är bara två kan ni sitta på varsin sida med fötterna på stolen bredvid.
marlor, 2013-10-01
Å vilka idéer! Vad bra ni är! Det där ska jag kolla upp!