Här är vårat kök i våran hyresrätt , är inte så förtjust i golvet men finns inget att göra åt går att leva med . skulle vilja ha lite tips på inredning i köket då jag är helt tom och vet inte hur jag ska få till det , gärna tips på vad man kan ha på väggarna , har funderat på tavel lister. skulle vilja byta ut allt i inredningsväg , så kom gärna med tips snälla!(: .
FrkHansson, 2013-09-10
Tycker det var fint med tapeten vid fönstret. Går ju att följa upp stilen med hjälp av en ny matgrupp, t ex bordet Plaine från Mio (med svarta stolar till kanske?) eller nya bordet "Ingatorp" i vitt från Ikea. Det senare har en lite mjukare stil. Kanske det ger sig vartefter vad ni vill hänga på väggarna?
queenthe, 2013-09-10
ja men precis har faktiskt varit inne på den matgruppen med såna där rund grå får dynor till kanske eller vad de heter? något förslag på andra gardiner ? ja de ger nog med sig hoppas jag med väggarna , gillar inte vårat köks golv så mycket men de duger kanske?.
FrkHansson, 2013-09-10
Haha, vad kul att vi tänkte likadant då... Jag tror bordet får golvet att se lite tuffare ut. Och mattan du har passar ju också så bra. Taklampan (det jag tror mig se av den) ser också ut att passa, saknar bara rätt matbord ;) Grå fårskinnsdynor låter mysigt och snyggt. Vad gäller gardiner.... alltså jag är personligen inte helt förtjust i tunna färgade gardiner, men det är ju bara min egen smak. Tycker liksom det ser "klent" ut. Jag förespråkar vit eller beige linnegardin (lång eller hissmodell) i ditt kök. Egentligen tror jag nog mest på vita stolar också, när jag tänker efter. Om du håller dig till en så pass neutral grund så kan du ju spexa till det med tavlor eller färg på porslinet t ex och det ser ändå stiligt ut.
FrkHansson, 2013-09-10
Såg förresten en supersnygg matta på Lagerhaus i veckan, om du nu vill byta. "Edge" heter den - vit och beige - kostar 399. Tror den skulle vara fin om du satsar på en beige bomulls-eller linnegardin t ex.
queenthe, 2013-09-11
jahaa ja jag var in och kikade på den nu och den var ju faktiskt fin , svårt de där måste fundera lite , har nästan funderat på att byta till vita gardiner igen kanske då jag tycker de var finare med tapeten som går lite i vitt och sido väggarna jag vet inte riktigt(:. har sett ett par fina vita häll längder som kommer från jotex på tradera med genomskinliga kvistar liksom kanske vore något(: