Jag känner mig inte riktigt nöjd med mitt vardagsrum i dagsläget och vill ha nya färger till kuddarna i soffan som i dagsläget är svart/vita.
Jag önskar även få tips och råd på hur mitt fönster skulle kunna se lite finare ut och bli mer enhetligt med resten av rummet..
Uppskattar alla tips och råd!
FrkHansson, 2013-09-09
Det kanske går att placera det ovala bordet framför fönstret istället? Eller i ett annat hörn av rummet. Lägg lite snygga tidningar på bredvid brickan och på undre hyllan. Ett "Klubbo" satsbord från Ikea t ex skulle passa mycket bättre som soffbord, tycker jag. I fönstret skulle jag föreslå att du tar bort de fyrkantiga ljusstakarna (som känns röriga ihop de runda formerna) och gärna även ampelhänget. Ser lite spretigt ut. Annars har du ju jättefina saker i fönstret. Bra att ha båda krukorna på en sida och lampan på den andra :) Tror att de fyrkantiga ljusstakarna kan se fina ut på ett fyrkantigt bord (nya soffbordet kanske, haha?). Kuddar i soffan... nästan vad som helst funkar ju. Kanske ett par ljusbeige kuddar som "bas" som du sedan mixar med mönstrade kuddar. Du kan ju även ha mer färg på kuddarna - mörkt lila, mjukt rosa, petrol eller ljusgrön funkar säkert jättebra.
fini, 2013-09-10
Skulle skaffat ett par ljusa gardiner som inte är panel. Tex beige eller vita. Sen skulle jag haft vita och beige kuddar i fina tyger, kanske finns några snygga på HM home eller hemtex. En hängande vit fönsterlampa tex i vietnamesisk stil från Minh skulle också varit snyggt i fönstret.
En ljus matta under soffbordet och ett mysigt fårskinn i soffan kanske nu när kylan snart kommer.
FrkHansson, 2013-09-10
Och så kan du ju passa på att byta ut lampskärmen på golvlampan i färg med kuddarna. Eller vit kanske bara, helt enkelt?
SarahK89, 2013-09-12
Tack så mycket för ditt svar! Skall försöka hitta något istället för ljusstakarna.. Och är som sagt inte helt nöjd med bordet, så tusen tack för tipset!
SarahK89, 2013-09-12
Tack så mycket för ditt svar! Har funderar på andra gardiner, så ska nog testa det! Skall ut på kuddjakt så får vi se vad det blir!
Tack för alla tips!