Jag vill ha snyggare fog i badrummet mellan kakelplattorna. Det ser så "sandigt" ut idag med små prickar och bubblor här och där.
Skulle hellre ha något mer "mjukt" och "plastigt" mellan kakelplattorna. Har sett det i många moderna badrum men inte lyckats ta reda på vad det är.
Någon som har tips på vad jag kan göra?
Chris983, 2013-09-06
Ett första förslag är att ta klorin på fogarna, låt verka någon minut och sedan skölj med rikligt med vatten.
Andra steget om det inte det första fungera. Det finns fogfärg att köpa. Det kostar ca 30 kr på biltema men jag skulle nog hellre valt att köpa på någon känd färgfirma för 150-200 kronor.
Fungerar inget av dessa så är det nog bara att skrapa bort fogarna med ett specialverktyg, tror det heter fogräfsa eller fogsåg, och sedan foga om.
peterw, 2013-09-06
men att bara göra rent fogarna tar väl inte bort det "sandiga" utseendet och hålen? Det är inte bara färgen utan själva utseendet i ytan jag vill ändra på.
Ansi, 2013-09-08
Kakel färg biltema är jättebra kostar 29.90
peterw, 2013-09-08
Ger det en blank yta? Skulle gärna se exempel på hur det ser ut med den färgen. Hittade ingen bild när jag sökte på Google.
Ansi, 2013-09-08
Nej det ser ut som vit fog, jag är helnöjd
peterw, 2013-09-08
Okej, bra att du är nöjd. Folk har förstås olika önskemål hur man vill ha sina fogar. Jag vill ha en ljusgrå blank fog.