Lyxproblem ;)
Vi köpte vårt hus i oktober och älskar det. I våra ögon har det potential att bli vårt drömhus.
MEN problemet är att vi tydligen bara kan se/få idéer om vad som ska göras med insidan av huset!
Det står helt still när det gäller trädgård/fasad!!!
Vad får ni för idéer när ni ser dessa bilder?
Jag vill att det behåller charmen men ser mer i ordning ut om ni förstår?
Jag tänker mig att fylla på med grus och göra en kant mot gräset samt måla runt fönster och ev hus.
Vad tänker ni?
Några roliga/fina idéer på vad vi kan ha för planer och mål inför våren?
Tacksam för hjälp!
lovalie, 2013-08-28
jag är tyvärr jättedålig själv på trädgårdsbiten.. men måste säga att ert hus ser verkligen urmysigt ut! :D
niinah, 2013-08-29
Visst är det svårt!
Tack :)
Mystokig, 2013-08-29
Hej! Vilket mysigt hus, älskar vägen upp till huset. Känns lite majestätiskt när man kör på såna vägar och huset tonar upp sig :) Jag hade satsat på i första hand att få till gruset, ta bort ogräs och lägga nytt grus. Möjligtvis någon form av kantsten på när man kommer upp till uppfarten/parkeringen så det blir mer markanta raka linjer. Måla allt i enhetlig färg skulle göra super mycket, passar jätte bra ihop det vita och ljusblåa! Sen tycker inte jag det skulle behövas så mycket annat :) Är det entren som visas på sista bilden?
FruZeta, 2013-08-29
Härligt mysigt hus med fin gård. Håller med om att det skulle göra skillnad att få bort ogräs och lägga nytt grus. Men jag skulle nog vara lite försiktig med att få det alltför ordnat.Lite kantsten mellan grus och gräs möjligen men vete 17. Skulle nog kunna tänka mig utan kantsten också och låta de mjuka övergångarna vara kvar. Samma vita färg på alla byggnader skulle göra susen. Behålla den gammeldags blå färgen på fönster, dörrar. Kanske mjuka upp det lite med fönsterlådor med blommor i. Gärna enkelt med blommor som liksom hänger över kanten i ett par matchande färger som livar upp. Kanske hängperlargoner? Lobelia är annars en bra sort som bara blommar och blommar. Sen finns det en vit tålig blomma som jag just nu inte alls kommer på namnet på. Annars en helt underbar gård för gammeldags buskrosor. Lättskött och vackert romantiskt.
niinah, 2013-08-31
Tack snälla du för tipsen!
niinah, 2013-08-31
Tack för dina rader. Ja det är entren :) Finns en groventre och en glasdörr ut på baksidan också.
Imorgon ska vi måla det omålade på uthuset vitt, en bra början ;)