Vi har precis köpt hus och ska göra om i vardagsrummet, det ska finnas soffa, fåtöljer matbord och en kamin ska installeras men jag sitter fast. Kan inte alls se mig hur rummet ska inredas, vill inte ställa något framför de stora fönstrena så de täcks (de ska målas vita) kaminen kommer ställas där gåvagnen står för där är skorsten redan installerad annars har vi inga planer alls så tar tacksamt emot hjälp :)
Mamsellen, 2013-08-04
Mycket svårmöblerat precis som mitt man bör ju kunna se kaminen iaf. U formad soffa??
linahkansson, 2013-08-10
Vi tänkte också U soffa först men det känns som det tar upp hela rummet, eller täcker fönsterna och det känns lite tråkigt .. Vet inte vart den skulle stå om inte framför alla fönster?! :)
Mamsellen, 2013-08-11
hörnsoffa med schäslongsdel vid fönstret eller en lös sådan vid fönstret. Håller med Pernilla om placering på tvn på en arm så man kan fälla in den och om du sen sätter gardiner från vägg till vägg kan den även gömmas bakom om man inte vill se den. Den andra delen skulle jag ha ett matbord mitt i med ett sideboard el vitrinskåp vid väggen vitt med spröjs Kanske? vitt bord och roliga stolar i shabbystil allt beror ju på fondväggen vilken färg ni går på. Sätt längre stänger vid de andra fönstren så du kan dra helt åt sidan så fönstren syns. Jag hade likadana fönster i mitt förra hus satte breda kornischer över alla fönster
linahkansson, 2013-08-12
Ja det känns som vi kommer sätta tvn på en arm, så kan man både gömma den och ha den framme :) vi har inte kommit överens om fondtapet ännu, får gå efter det sen! ska testa med bordet i den andra delen, Tack för hjälpen :)