Har funderat på denna hörna hur länge som helst men det blir bara kaos ;) är det på tok för litet ? Eller kan man få ihop det ändå ? Har egentligen inget val och har egentligen bara den ytan att ha som plugghörna . Jag vill gärna trivas där . Tacksam för all hjälp och alla idèer .
FrkHansson, 2013-07-30
Svårt att se vad det är för typ av utrymme. Är det en klädkammare? Hur stort?
storslagen, 2013-07-30
Ja en typ av en klädsammare . Finns i min stora hall som man kommer upp till när man klivit in och gått upp gör trappen . Tror själv att det är ett utrymme för att hänga av sig ytterkläder på men det för mig är ganska otänkbart . 0,7 m djupt och 1,3 m brett ungefär
Chocolover, 2013-08-06
Jag hade nog skaffat ett smalare skrivbord som mera bara är som en bänk och som går längs hela rummet och en stol som tar så lite plats som möjligt, sedan vägghyllor och lådor för förvaring, en skrivbordslampa och kanske en anslagstavla.
T.ex. det här bordet :)
http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/S09903783/#/S99903774
storslagen, 2013-08-06
Åh tack , har inte ens haft en tanke på att jag kan ha ett långt bord på andra hållet men herregud vad det skulle underlätta att ha ett bredare bord , fast funderar nu istället på att bygga ett eget längs med hela väggen :) det kommer förmodligen bli så pass smalt dessutom så det bara krävs rejäla väggstöd istället för bordsben :)
Chocolover, 2013-08-06
Varsågod och det låter jättebra det ju! :)
sandis_terran, 2013-08-08
Hej,
Vad praktiskt att kunna stuva undan alla böcker och annat när du inte vill tänka på pluggandet. ;)
Jag skulle satsa på att göra nåt sånt här på långsidan i garderoben:
http://modernmom.se/susanne/hemmakontoret-och-nagra-accessoarer-till-det/#.UgND55LJSzg
En smal bänk längs hela långsidan och kanske även på en kortsida och skåp med dörr ovanför som ger ett mer städat intryck än öppna hyllor. Men om inte skåp är något alternativ så välj hyllor med korgar och annan bra småförvaring uppe på.
Och så skulle jag sätta för ett draperi i dörröppningen så att du kan "stänga till" rummet när du inte vill vara där.
Lycka till!
Mvh
Terese
storslagen, 2013-08-08
Tack ! Och tack för inspirationslänken . Köksinredning är verkligen ingen dum idé :) har farligt nära till både Ikea , bauhaus och byggmax ;)
storslagen, 2013-08-12
Nu börjar det ta form :)
storslagen, 2013-08-12
Jag har en början iaf ;)