Står klart och tydligt att vi inte vill ha lamellgardiner ;)
Vi bestämde oss för att ha en skir vit gardin innerst på en skena och en mörkgrå med tjockare tyg på den yttersta skenan. Från golv till tak. Blev jättesnyggt!
Hej Cicci!
Tycker era fönster är ljuvliga, men mitt gardintips skiljer sig helt från majoriteten :)
Jag hade valt två olika sorters gardiner beroende på årstid. Just nu för höst & vinter skulle jag hellre gå på tjocka sammetsgardiner som gärna får släpa i golvet för en ombonad känsla (men inte så att de täcker fönstrena utan bara som inramning av dem).
Sen skulle jag till våren plocka fram ljusa linnegardiner, men massor av dem i sidorna av fönstrena, istället för tunna, smala våder.
//Jeanette
Sida 2 av 2:
tyrasmatte, 2013-10-23
lamellgardiner ,utan tvekan!!! ha det gott
cicci_te, 2013-10-23
Står klart och tydligt att vi inte vill ha lamellgardiner ;)
Vi bestämde oss för att ha en skir vit gardin innerst på en skena och en mörkgrå med tjockare tyg på den yttersta skenan. Från golv till tak. Blev jättesnyggt!
cicci_te, 2013-10-23
Vill helst inte visa fler bilder från vårt hem. Kanske sen när vi kommit lite mer i ordning i huset.
tyrasmatte, 2013-10-23
oj, va klantigt av mig. såg inte det. Kul att det blev så bra :)
idisen, 2013-10-26
Ok! Förstå detta! Ha en fortsatt bra dag!
ulrikalinnasvensson, 2013-11-01
Tunna ljusa gardiner som släpper igenom ljus samtidigt som det ger skydd mot insyn om man så vill.
Frokenbauer, 2013-11-03
Hej Cicci!
Tycker era fönster är ljuvliga, men mitt gardintips skiljer sig helt från majoriteten :)
Jag hade valt två olika sorters gardiner beroende på årstid. Just nu för höst & vinter skulle jag hellre gå på tjocka sammetsgardiner som gärna får släpa i golvet för en ombonad känsla (men inte så att de täcker fönstrena utan bara som inramning av dem).
Sen skulle jag till våren plocka fram ljusa linnegardiner, men massor av dem i sidorna av fönstrena, istället för tunna, smala våder.
//Jeanette