Hej!
Vi är snart klara med köks renoveringen, men det finns ett ställe jag inte riktigt är helt nöjd med ännu. Och det är täckskivan ovanför alla skåp som möter taket. Hoppas ni förstår vad jag menar.
Från början var det tänkt att vi skulle ha alla skåp upp till taket, men eftersom att vi valde kyl och frys som inte var ifrån IKEA till IKEA stommar så blev vi mer begränsade. Det är alltså inbyggnads kyl &frysar, samt ugn/micro och ett skafferi skåp på bilden.
Skåpen går upp till 210, det är alltså 30cm täckskiva. Stor yta, men inte tillräcklig för att få in överskåp tyvärr.
Jag har funderat på att sätta ett stort ventilationsspjäll i rostfritt däruppe för att det skall hända något... Men ni kanske har något bättre förslag?
Det är Ikeas abstrakt vit under allt blått. Snälla kom jätte gärna med förslag! Efter en köksrenovering blir man lite slut på nya idéer....
(ventilationsspjäll ska sättas upp under skåpen).
Margretelund, 2013-07-04
Sett en som gjorde ett synligt vinställ där uppe. För rödvin, liggande. Där det ligger och lagras. Ännu coolare, men säkert jättedyrt, vore att kombinera med en vinkyl för vitt vin, inkl belysning.