Ursäkta kvalitén på bilderna men jag tror att problemet syns.
På vår sommarstuga har ena ytterdörren en spricka på det yttre glaset. Problemet är att den inte går att byta glaset enkelt då man måste bryta upp hela utsidan på dörren. Det går inte att byta det från insidan heller så frågan är hur man bäst döljer detta.
De som hade sommarstugan innan löste det med att tejpa sprickorna (som ni kanske ser) och satte ett tyg för på insidan. Vi kan tänka oss att sätta upp ett tyg igen för att dölja sprickorna från insidan men jag skulle vilja hitta ett sätt att dölja det från utsidan också. Några förslag?
UPPDATERING
Jag var och köpte fönsterfilm och klippte till och satte på både insida och utsida. Från insidan set blev det riktigt bra. Det går inte ens ana att det skulle vara spricka på det yttreglaset Från utsidan ser det dock inte alls bra ut, vilket är helt mitt fel. Jag tog nämligen bort all tejp och det arbetet vilket var pilligt lyckades några av glasbitarna blev intryckta. Hade jag tänkt till skulle jag bara ta bort det värsta och låta så mycket som möjligt av tejpen att sitta kvar. Jag satte ändå på fönsterfilmen men på allt glas sitter alltså inte emot den. Vilket inte alls ser bra ut från utsidan. Fönsterfilmen ser iaf till att glaset sitter kvar.
Netten, 2013-05-11
Jag skulle prova med mönstrad fönsterfilm över hela glaset istället för tejp.
MamsellZ, 2013-05-11
Håller med nedanstående, finns antingen som frostat eller med olika mönster.
MamsellZ, 2013-05-11
Eller kan man skära ut glaset? Så ber man en glasmästare skära till en ny och så sätter man lister på vardera sidan om glasskivan så den hålls på plats.
helja18, 2013-05-11
Jag håller med de andra. Fönsterfilm, både på in-och utsidan om det behövs för att dölja det.
AdiMaria, 2013-05-11
Vet en gammal faster som hade en stor spricka i ett glas, dock var det enormt mycket större men men. Hon löste det genom att måla blomrankor med fönsterfärg i srickorna och lägga dit lite blad och blommor. Något för den mer "vågade"?;)
sommarstad, 2013-05-12
Tack för svaren. Jag får börja med att testa med fönsterfilm. Det känns som den enklaste lösningen i nuläget iaf.
sommarstad, 2013-05-12
Tack för svaren. Att få lister på båda sidor glaset kan bli svårt men blir inte bra med fönsterfilm ska jag se om det går att lösa det på nåt sätt.
sommarstad, 2013-05-12
Vilken kreativ lösning! Jag har förvisso sysslat med lite glasmålning men jag är nog inte tillräckligt duktig att få et bra resultat. Men det kan ju vara värt att prova iaf inte fönsterfilmen blir bra
Frot, 2013-05-20
Jag skulle välja fönsterfilm, det finns riktigt fina mönster.
tesssy, 2013-06-02
om du gillar att pyssla och måla kan du göra "fästisar". Måla med plastfärg som sedan när det torkar blir som en egentillverkad fönsterfilm.