Jag vill börja med att be om ursäkt för den dåliga bilden. Det var det ända sättet jag kunde ge någon form av bild till er hur det ser ut. Jag bor i ett härbre på min fars stora gård. Jag har ända sedan jag flyttade hit haft problem med att få det bra på nedervåningen. Det känns trångt överallt.
Jag skulle gärna vilja ha tips på hur jag skulle kunna få det att kännas större och fortfarande vara någorlunda lättillgängligt i köksdelen.
För att förklara min fina teckning lite:
Delen som det står "BÄNK" på är en köksö ungefär. Det är flyttbar och har 4 dörrar på sidan till köket som jag använder som skafferi. Ovanför den sitter det en hylla fäst i taket. Den är också flyttbar. Dom går ihop liksom. Har även funderat på att jag ska ha den övre delen ovanför tvbordet eller nåt liknande. Ni har all frihet med dom delarna.
Där det står "KÖKET" är diskhon och allt sådant. Den delen går ju självklart inte att flytta.
Framför soffan står det ett runt tvbord. Glömde lägga till det.
De linjerna på väggarna som är smalare är fönster.
Till höger om toan är ytterdörren. Till höger om den är det en trapp till övervåningen.
Kyl och frys är flyttbar.
Skulle vara väldigt tacksam för lite hjälp. Har funderat och funderat men vet ju inte själv vad som riktigt fungerar och är ett riktigt projekt att flytta runt för hemmabiokablar går på lite konstiga vis.
Tack på förhand!
NattTroll, 2013-05-02
Måste du ha så stort skrivbord?
räcker det inte med ett litet så det typ räcker bara för datorn eller något? då får du ju genast massor med plats över.
NattTroll, 2013-05-02
eller jag såg nog fel^^ det är en trappa kanske? dom sträcken? trodde det var ett hörnskrivbord först.
SveaSaga, 2013-05-02
Ta bort bänken/Skafferiet. Skruva upp öppna hyllplan brevid kyl/ frys. Golvyta är A & O om man vill ha det rymmligare..Mindre soffa är oxså ett alternativ. Databordet känns inklämt, är det stationär, eller bärbar? Bord under fönster som inte har fyra ben är bra om man är trång bodd, krokar att hänga upp stolar som inte används, typ klappstolar om ni är fler...Hänga upp draperier i taket för att skärma av.. ja.. typ lite idéer ...
jigglypuff, 2013-10-20
Kan du inte flytta in köksön där du har "BORD" och använda de som köksö/barbord så får du ju betydligt mycket mer plats mellan kök o vardagsrum.