Om du är i behov av förvaring så säger jag alternativ nr.2. Men personligen så hade jag valt en lite mer asymmetrisk kombination i såfall. Det händer lite mer och du kan tex. välja att ha både någon lucka i vitrin och några i samma utförande som du har nere på bänken, eller varför inte bryta av helt?
Hittade denna som ett exempel:
http://www.ikea.com/se/sv/catalog/categories/departments/living_room/11794/ (Det är den första stora bilden uppe i högra sidan som jag menar)
Hur ser rummet ut i övrigt? En fundering jag hade var nämligen om rummet är öppet och luftigt i övrigt så passar det med skåpen men om det är mycket annat på väggarna och tex. höga möbler i rummet så tror jag att det blir bättre med en öppen hylla så blir det luftigare och inte så "tungt".
Hej! Jag tycker helt klart du ska köra på alternativ 1 för att väggen inte ska se för "tung" ut. Kör med tavlor med svarta eller vita ramar, ljuslyktor och någon grön liten växt. Kommer bli superfint!
Håller egentligen med dig. Dock är det så att den undre tv-möbeln bredvid en dörröppning (syns till vänster på bilden) och sticker ut i denna några cm... Finns dock överskåp som bara är hälften så djupa, men det blir ju inte riktigt samma sak:/
becky_be, 2013-04-21
Om du är i behov av mer förvaring tycker jag du ska satsa på alternativ 2, eftersom båda alternativen ser bra ut.
Annars har du alternativ tre: 1 skåp längst ut på varje sida och hyllplan mellan?
Thysell, 2013-04-22
Tycker du ska satsa på alternativ 1, har själv funderat på att göra så hemma! Tycker det är jättefint.
AdiMaria, 2013-04-22
Alternativ 3 går tyvärr inte då det i så fall blir endast gips bakom ena skåpet, väggen skulle troligen inte klara den centrerade vikten:/
jojanna, 2013-04-23
alternativ 2 tycker jag
KarolinaOlivia, 2013-04-23
Om du är i behov av förvaring så säger jag alternativ nr.2. Men personligen så hade jag valt en lite mer asymmetrisk kombination i såfall. Det händer lite mer och du kan tex. välja att ha både någon lucka i vitrin och några i samma utförande som du har nere på bänken, eller varför inte bryta av helt?
Hittade denna som ett exempel:
http://www.ikea.com/se/sv/catalog/categories/departments/living_room/11794/
(Det är den första stora bilden uppe i högra sidan som jag menar)
Hur ser rummet ut i övrigt? En fundering jag hade var nämligen om rummet är öppet och luftigt i övrigt så passar det med skåpen men om det är mycket annat på väggarna och tex. höga möbler i rummet så tror jag att det blir bättre med en öppen hylla så blir det luftigare och inte så "tungt".
Lycka till!
AdiMaria, 2013-04-24
Har ett album uppe på hur rummet ser ut i övrigt. Men jag har annars bara en tavla och en hylla. Inga höga möbler, så det är nog förhållandevis öppet.
Tack för svar:)
HomeFeeling.se, 2013-05-02
Hej! Jag tycker helt klart du ska köra på alternativ 1 för att väggen inte ska se för "tung" ut. Kör med tavlor med svarta eller vita ramar, ljuslyktor och någon grön liten växt. Kommer bli superfint!
Lycka till.
Angielica, 2013-05-11
Alternativ 2. Tycker att det ser modernt, sofistikerat och tydligare ut. Som att du vågar och har gjort ett aktivt inredningsval. Lycka till!
Angielica, 2013-05-11
Tror också att det blir snyggare med alt.2 för att då kommer tv-möbeln, tv:n och hyllorna stå ut ungefär lika mycket och se mer enhetligt.
AdiMaria, 2013-05-11
Håller egentligen med dig. Dock är det så att den undre tv-möbeln bredvid en dörröppning (syns till vänster på bilden) och sticker ut i denna några cm... Finns dock överskåp som bara är hälften så djupa, men det blir ju inte riktigt samma sak:/