Vi har en sänggavel som vi älskar, den är turkos och svart. Vi har ett lila överkast, lila kuddar till sängen, lila krukor, dom går mer åt rött än blått. Dessutom har vi gardiner i silver/grått samt ljusstakar och sådant i silver.
Nu behöver jag hjälp med vad för färg eller tapet som skulle passa att ha på väggarna?
LoKattEn, 2013-03-31
Det här var fint! Jag gillar inte färgen, men idén och hur ni ställt "gaveln"!
Såg nyligen en som ställt två dörrar rakt upp och det var mest konstigt.
Så här skulle jag vilja ha! Kanske t o m i turkost :)
Tiva, 2013-04-01
Jag hade hållt mig till någon kall färg, eftersom du redan har kalla färger i rummet. Kanske en snygg grå färg, så att den turkosa gaveln sticker ut.
Nylantis, 2013-04-02
Jag skulle inte blanda in mer färger än det är, grått funkar ju till alla färger i ditt sovrum. Har sett snygga tapeter i silver/grått. Också snyggt. Lycka till.
erfdgt, 2013-04-02
Tack, ja, färgen är kanske lite speciell.. men vi gillar den! Vi såg How I Met Your Mother för ett par år sedan och blev förälskade i Lily och Marshalls sänggavel och bestämde oss för att göra en egen ;)
erfdgt, 2013-04-02
Den turkosa kanske är kall, men den lila vi har på allt annat är nog mer varm. Den går som sagt mer i rött än blått, drar mer åt cerise-lila, än blå-lila. Men jag vet inte, kanske har fel :P
Hjälper föga ändå haha
erfdgt, 2013-04-02
Tack. Vi båda avskyr dock väggar i enbart svart, vitt och grått. Just därför har vi såna problem nu. Där vi bor nu har vi en grå/blå/turkos färg på väggarna samt en fondvägg i svart med mönster i lila och silver. Det tycker vi om och det passar bra, men det skulle samtidigt vara kul att få något nytt när vi nu ska flytta :P
Får kanske bli något grått ändå.. man sover ju mest bara i sovrummet :P
Tiva, 2013-04-02
Ni kan inte hitta någon lila som matchar om ni vill ha färg?
emelajs, 2013-04-12
Det finns en grå/lavendel färg, som inte uppfattas som grå och inte heller som lila, en färg som jag älskar!
Den känns neutral men ändå varm och passar perfekt ihop med andra färger. :)
TimTiger, 2013-09-05
vilken fin gavel..och trevlig färg. Varför inte neutral färg och istället ha en dekoration som går att byta ut..spegel eller tavla eller något...eller klä en stor träskiva med något vacker tyg som man kan byta när man tröttnar :)