Du behöver ju inte ta ett kritvitt tyg, linnetyg tror jag kan bli snyggt... Några vita plädar på ett par av armstöden kanske. Ta hjälp att sy överdrag som är avtagbara och tvättbara om du inte kan sy själv, fast jag tror du fixar det, ser inte ut att vara speciellt krånglig modell:))
Låt sofforna och fåtöljerna vara och jobba med lite nya kuddar och plädar. Lite nya detaljer kanske vore något med. Exempelvis ett fat, lite ljus, mer växter eller någon ljuslykta.
Om det blir svårt att klä om dynorna till sofforna så tycker jag att du kan ta bort de lösa kuddarna och istället fokusera på detaljerna. Kuddar i spets och linne och samma på gardiner. Lampor och dekoration i stilen tror jag skulle göra mycket också!
hcmk, 2013-03-23
Hej.
Klä om kuddarna? i en vit eller ljusmönstrigt tyg. Dock är de nog svårt med den bruna skinklädseln på sidorna..
Hoppas de löser sig! :)
Tessihallon, 2013-03-24
Håller med om att du kan klä om kuddarna. Du kan hänga plädar/filtar i ljust tyg över kanterna så man inte ser så mycket av det bruna skinnet.
lapalma, 2013-03-31
inte så duktig på sy , har sytt lite men inte så jätte mycket :) va ska man köpa för tyg då? har 3 småttingar hemma så vitt blir lätt smutsigt :)
lapalma, 2013-03-31
tack :) ja har funderat på klä om de men kan ej ha vitt vitt på sofforna då jah tre busfrön hemmA :)
Capri, 2013-04-01
Du behöver ju inte ta ett kritvitt tyg, linnetyg tror jag kan bli snyggt... Några vita plädar på ett par av armstöden kanske. Ta hjälp att sy överdrag som är avtagbara och tvättbara om du inte kan sy själv, fast jag tror du fixar det, ser inte ut att vara speciellt krånglig modell:))
HomeFeeling.se, 2013-04-05
Hej!
Låt sofforna och fåtöljerna vara och jobba med lite nya kuddar och plädar. Lite nya detaljer kanske vore något med. Exempelvis ett fat, lite ljus, mer växter eller någon ljuslykta.
Lycka till!
Martin
HomeFeeling.se
KarolinaOlivia, 2013-04-23
Om det blir svårt att klä om dynorna till sofforna så tycker jag att du kan ta bort de lösa kuddarna och istället fokusera på detaljerna. Kuddar i spets och linne och samma på gardiner. Lampor och dekoration i stilen tror jag skulle göra mycket också!
Jag har sett att det finns överdrag till soffor med band som man knyter i sidorna. Vet inte om de passar storleksmässigt men det är ju ett enkelt knep till att förändra! Dessutom går de ju då att ta av och tvätta :)
Här är ett exempel från Ellos:
http://www.ellos.se/ellos-home/overdrag-till-3-sitssoffa/180844?N=1z13vslZ1z141ll&Nao=3
Lycka till!